30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
پنل اس ام اس یا سامانه پیامکی چیست؟ + انتخاب بهترین آن

پنل اس ام اس یا سامانه پیامکی چیست؟ + انتخاب بهترین آن

4

چطور یک کسب و کار می‌تواند پیامک را مورد استفاده قرار دهد. که یعنی با سامانه‌های پیامکی آشنا شویم و ببینیم چگونه می‌توانید یک سامانه خوب انتخاب کنید.

سامانه پیامکی چیست؟

مسلماً شما نمی‌توانید به صورت دستی به بازاریابی پیامکی بپردازید و برای این منظور، نیاز به یک ابزار مناسب دارید. سامانه‌ پیامکی یک نرم‌افزار آنلاین است که دقیقاً برای رفع همین نیاز ساخته شده است. این سامانه به سیستم‌های مخابراتی متصل شده است و به شما اجازه مدیریت آسان پیام‌های کوتاه را می‌دهد.

در کل، یک سامانه خوب به شما اجازه می‌دهد:

  • به راحتی تعداد بالایی پیامک را ارسال یا دریافت کنید و در مورد وضعیت ارسال‌ها و دریافت‌های خود گزارش بگیرید.
  • به بانک‌های شماره طبقه‌بندی شده و به روز (بر حسب شهر و منطقه، شغل، جنسیت، سن و ...) دسترسی داشته باشید.
  • بازاریابی پیامکی خود را به صورت اتوماتیک و با مشخص کردن یک برنامه کلی برای این منظور انجام دهید.
  • به راحتی نرم‌افزار خودتان را به سامانه متصل کنید و از خدمات آن، در این سایت یا برنامه استفاده کنید.

پنل اس ام اس چیست؟

شاید در ابتدا این عبارت کمی ترسناک به نظر برسد. اما بعد از اینکه به خوبی با پنل اس ام اس آشنا شوید، از سادگی آن شگفت‌زده می‌شوید.

حتماً شما هم تجربه ساخت ایمیل و استفاده از پنل آن را دارید. این پنل به شما اجازه ارسال و دریافت ایمیل را می‌دهد. پنل اس ام اس هم، دقیقاً مشابه یک پنل ایمیل است. یعنی یک محیط کاملاً ساده برای ارسال و دریافت پیامک است. در تصویر زیر می‌توانید پنل اس ام اس ملی‌پیامک را مشاهده کنید:

محیط کاربری پنل اس ام اس

ویژگی های یک سامانه پیامکی خوب

شاید در نگاه اول، تنها مساله‌ مهم برای هر تصمیم‌گیرنده‌ای، هزینه یک سامانه باشد. اما سوال مهم‌تر این است که یک سامانه خوب در مقابل هزینه دریافت شده، چه خدماتی را و با چه سطح کیفیتی به ما ارائه می‌دهد. به خصوص اگر قصد دارید یک برنامه طولانی‌مدت برای بازاریابی پیامکی خود داشته باشید.

بنابراین لازم است ویژگی‌های یک سامانه خوب را به درستی بشناسید. در ادامه این موارد را برای شما می‌آوریم:

امکانات کامل

امکانات کامل پنل اس ام اسیک سامانه خوب باید دارای تمام امکانات لازم برای بازاریابی پیامکی همه‌جانبه باشد و به طور مداوم به روز رسانی شود در کنار آن پنل های خود را در دو نوع کاربری و نمایندگی پنل اس ام اس به همراه وب سرویس ارائه دهد.

سادگی استفاده

سادگی سامانه پیامکیهر کاربری، با هر میزان دانش، باید به راحتی بتواند به بهترین نحو از تمام امکانات یک سامانه خوب استفاده کند.

بانک قدرتمند

بانک شماره موبایل قدرتمندبانک شماره‌های یک سامانه باید به روز باشد و دسته‌بندی خوبی را برای هدفگیری مخاطبان مورد نظر به شما ارائه دهد.

پشتیبانی خوب

پشتیبانی خوب سامانه پیامکیپشتیبانی یک سامانه از شما باید قوی باشد. اکثر سامانه‌های خوب به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی کاربران خود هستند.

ثبات سامانه

ثبات پنل پیامکیک سامانه خوب باید اختلال کمی در ارسال پیامک و دریافت داشته باشد. و در موارد اختلال، اطلاع‌رسانی مناسبی انجام دهد.

هزینه مناسب

هزینه مناسبمطمئناً تمام این ویژگی‌ها باید همراه با یک هزینه مناسب باشد. هزینه‌ای که با ارزش خدمات این سامانه برابری کند.

مواردی که حتماً باید به آنها توجه کنید

متاسفانه در ایران، بسیار می‌بینیم که آدم‌ها کم‌فروشی می‌کنند و فقط به سود کوتاه‌مدت خود فکر می‌کنند. این مساله در کسب و کارهای ارائه دهنده خدمات پیامکی هم بسیار دیده می‌شود. بنابراین لازم است هنگام انتخاب سامانه به چند نکته توجه داشته باشد:

کسر هزینه بابت پیامک‌های ارسال نشده

پیامک‌های ارسال ‌نشده برای یک سامانه هزینه ندارند. بنابراین دلیلی ندارد که از حساب مشتری هزینه‌ای کسر شود. وقتی برخی سامانه‌ها، تعرفه‌های بسیار عجیب و غریب (حتی پایین‌تر از خود مخابرات) ارائه می‌دهند، این موضوع را با کسر هزینه بابت پیام‌های ارسال نشده (که کم هم نیستند) جبران می‌کنند.

سریع‌ترین روش پست گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوترحتما بخوانید: سریع‌ترین روش پست گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر

نبود امکان حذف شماره‌های تکراری

برخی از سامانه‌ها هستند که بدون هیچگونه هشداری، به شماره‌های تکراری لیست شما نیز پیامک ارسال می‌کنند. اما یک سامانه خوب به شما اخطار می‌دهد که تعدادی شماره تکراری در لیست شما وجود دارد و می‌توانید برای این شماره‌ها فقط یک بار پیامک ارسال نمایید.

 عدم رعایت محدودیت کاراکتر

مساله سوم، محدودیت 70 کاراکتری زبان فارسی (شامل حرف، نقطه، فاصله و ...) در ارسال پیامک است. در صورتی که تعداد کاراکتر پیامک شما بیشتر باشد، متن شما در قالب چند پیامک ارسال می‌شود و متاسفانه، سامانه‌هایی وجود دارند که این موضوع را به اطلاع کاربران خود نمی‌رسانند.

لطفاً هنگام انتخاب یک سامانه به هر سه مورد توجه داشته باشید. مطمئن شوید که سامانه مورد نظر در مورد تعداد پیامک‌های لازم برای ارسال یک متن به شما اطلاع می‌دهد و به علاوه، گزارش کاملی از ارسال انجام شده شامل پیامک‌های رسیده و نرسیده به همراه هزینه بازگشتی به شما ارائه می‌دهد.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
1دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • عبدالنادریانپی.more

    13 بهمن 1399، 11:51

    سلام ارزو بهترینها موفق باشیدبه امید روزی خوب ودرکنارخانواده خوش وسلامت باشید

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید