30% تخفیف خرید پنل پیامکی، فقط تا 13 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
با رپور‌تاژ‌ آگهی، کسب‌و‌کار خود را رونق دهید.!

با رپور‌تاژ‌ آگهی، کسب‌و‌کار خود را رونق دهید.!

1

می‌خواهید با رپورتاژ آگهی کسب‌و‌کار خود را توسعه دهید اما نمی‌دانید چگونه؟ در این نوشتار همه‌چیز را درباره‌ی نوشتن و انتشار رپورتاژ آگهی به شما خواهیم گفت.

رپورتاژ آگهی برگ برنده‌‌ی شماست. اما یک سوال اساسی از شما دارم: تا به حال با کلمه‌ی "رپورتاژ آگهی" یا "رپورتاژ خبری" روبرو شده‌اید؟ در چه موقعیتی؟ ممکن است در حال وب‌گردی در سایت‌های مختلف، به این کلمه‌ی جادویی بر خورده‌ باشید. یا اگر کار تولید محتوا انجام می‌دهید، احتمالاً از شما خواسته می‌شود رپورتاژ‌ آگهی برای آن مجموعه، بنویسید.

شاید شما هم مثل من، در مرحله‌ی اول تلاش کرده باشید مثل همیشه دست به دامان گوگل عزیزمان شوید و از او بپرسید: «اصلاً این رپورتاژ خبری چیست؟!».

اما گوگلِ دانای عزیزمان، پاسخ‌های عجیبی به ما می‌دهد.!! و سرنخی در نهایت به ما نمی‌دهد. ولی با خواندن این مقاله، به شما قول می‌دهیم که جای درستی را برای یافتن پاسخ سئوال خود، انتخاب کرده‌اید.

در این نوشتار سعی می‌کنیم به سادگی مفهوم رپورتاژ آگهی را برای شما روشن سازیم و همچنین نحوه‌ی نوشتن آن را آموزش دهیم. در ضمن به شما می‌گوییم چه‌گونه با استفاده از رپور‌تاژ‌ها می‌توانید کسب و کار خود را رونق دهید.‌ پس با ما همراه باشید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ‌ها در واقع نوعی گزارش یا محتوای اینترنتی هستند. در این نوع از گزارش‌ها، تولید‌کننده‌ی محتوا با لحنی بی‌طرفانه، محصول، وبسایت یا کسب‌و‌کاری را به مخاطبان معرفی می‌کند.

به زبان دیگر، در نوشتن رپورتاژ‌ها مخاطب نباید جبنه‌ی تبلیغاتی رپورتاژ را متوجه شود. بلکه باید در حین خواندن یک گزارش و یا آموزش موضوعی، اطلاعاتی درباره کسب‌و‌کار مرتبط، دریافت نماید. بنابراین اصول نگارش یک مقاله رپورتاژی کاملاً متفاوت از سایر محتواهای معمول می‌باشد.

چگونه رپورتاژ بنویسیم؟

برای نوشتن مقالات رپورتاژی نیز همانند سایر مقالات با اهداف متفاوت، اصول خاصی را باید رعایت نمود. در ادامه به برخی از اصول مهم رپورتاژ‌نویسی می‌پردازیم:

  • در تحقیق کلمات کلیدی برای تولیدمحتوای رپورتاژ آگهی، ابتدا باید درباره کسب‌و‌کار و نوع فعالیت سفارش‌دهنده تولید محتوای رپورتاژی، خوب تحقیق و مطالعه کنید.
  • بعد از آن‌که کاملاً متوجه فعالیت برند سفارش دهنده و کیفیت کار آن، شدید، به سراغ محتوای آموزشی خود بروید و یک ساختار و چارچوب مناسب، طرح‌ریزی نمایید.
  • توجه داشته باشید مخاطب برای گرفتن پاسخ یا مرتفع نمودن نیاز خود، به سراغ مقاله‌ی شما آمده‌ است؛ پس از همان ابتدا به‌طور واضح به تبلیغات نپردازید.
  • سعی نمایید، روی نیاز و سئوال مخاطب تمرکز کنید و پاسخ قانع‌کننده‌ای به خواننده بدهید. همچنین به‌گونه‌ای ساختار نوشته خود را بچینید تا خواننده ترغیب شود تا انتهای مقاله شما را همراهی کند.
  • استفاده از اصل طلایی در نوشتن رپورتاژ آگهی

از 100 درصد محتوا، 70 درصد آن باید محتوای آموزشی و 30 درصد آن تبلیغ و معرفی برند باشد.

بنابراین اگر بتوانید این توازن را در نوشتار خود، رعایت نمایید، مخاطب خود را به هیچ‌وجه از دست نخواهید داد.

اما حتماً برای شما هم سئوال پیش می‌آید که بعد از نوشتن مقاله رپورتاژی، این مقاله چگونه استفاده و یا منتشر می‌شود؛ در ادامه توضیح خواهیم داد.

سرنوشت رپورتاژها

فرض کنیم شما یک رپورتاژ خوب برای معرفی محصولات سایت و یا شرکت A نوشتید، پس از آن چه اتفاقی می‌افتد؟

  • شرکت A به سراغ سایت‌های پر بازدید (مثلاً B) می‌رود و در ازای پرداخت مقداری هزینه، رپورتاژش را در آن سایت پربازدید قرار می‌دهد.
  • حالا شاید مجدد برای شما سوال پیش بیاید که کاربری که به سایت B دسترسی پیدا کرده، چه‌گونه به سراغ شرکت A خواهد رفت؟

پاسخ ساده است. با لینک‌هایی که درون مقاله رپورتاژی است. یعنی لینک‌هایی که در سایت B به مجموعه A داده شده است. در واقع تولیدگر محتوا در همان 30 درصد تبلیغاتی رپورتاژ، لینک‌های خوبی را از محصولات و سایت شرکت A در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

مزایای استفاده از رپورتاژ

شاید شما به عنوان صاحب یک کسب و کار هنوز مردد هستید که از رپورتاژها برای تبلیغات خود استفاده کنید یا نه. بیایید مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی را با هم بررسی کنیم:

1. شما در سایت‌های پربازدید معرفی می‌شوید، نه در یک بنر خیابانی. پس مقاله‌ی شما احتمال بازدید بیشتری دارد.

چگونه با اس ام اس، در رشت تبلیغات گسترده انجام دهیم؟حتما بخوانید: چگونه با اس ام اس، در رشت تبلیغات گسترده انجام دهیم؟

2. کاربران برای گرفتن پاسخ سوال یا نیازشان به سراغ شما می‌آیند؛ پس خبری از بازخورد بد تبلیغات عادی نیست.

3. هزینه‌ی کمتری برای تبلیغات می‌پردازید. و بازده بیشتری خواهید داشت.

4. با داشتن رپورتاژهای خوب، سئوی سایت شما بهبود می‌یابد و سایت شما رتبه‌ی بهتری در نتایج گوگل دریافت می‌کند.

همه‌‌ی این مزایا نشان می‌دهد چه‌گونه می‌توانید با داشتن یک رپورتاژ خوب، در کسب و کار خود کولاک کنید.

کلام آخر

تا به اینجا تقریباً همه‌‌ی کلیاتی که باید درباره‌ی یک رپورتاژ بدانید را به خوبی می‌دانید. اما آیا فقط تولید محتوا و رپورتاژ‌های متفاوت برای گسترش و رشد کسب و کار شما کافی است؟ چه راه‌های دیگری برای تبلیغات بهتر و سودآوری بیشتر یک شرکت وجود دارد؟

رسانه‌ی تجارت نوین یکی از بهترین پیشنهاد‌هایی است که به راحتی به شما کمک می‌کند تا سرعت پیشرفت شرکت خود را افزایش دهید. "نوین" در سایر زمینه‌های بازاریابی و تبلغات اینترنتی نیز به ارائه خدمات می‌پردازد. من جمله :

- طراحی سایت و اپلیکیشن؛

- بازاریابی ربایشی؛

- توسعه‌ی کسب و کار؛

- رپورتاژ خبری؛

- سئو سایت؛

- و...

به علاوه، این شرکت با دارا بودن کادری مجرب، آماده‌ی ارائه مشاوره‌های حرفه‌ای در زمینه بازاریابی و توسعه کسب و کار شماست. برای پیشی گرفتن از رقبا و کسب درآمد بیشتر، فرصت را از دست ندهید و همین حالا با شماره‌ی 63404-021  داخلی 3، تماس بگیرید یا با مراجعه به وبسایت WWW.NOVIN.COM از خدمات منحصر به فرد این آژانس دیجیتال مارکتینگ، بهره‌مند شوید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید