30% تخفیف خرید پنل پیامکی، فقط تا 13 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟ چگونه برگزار می‌شود؟

کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست؟ چگونه برگزار می‌شود؟

0

از همون اول هر وقت خواستیم چیزی درباره موفقیت کسب‌و‌کار بدونیم، بحث از مارکتینگ میومد وسط. اینکه چطور فروشنده‌ی خوبی باشیم و از بازاریابی، جواب بگیریم و... میگن همه چی فروشِ؟! یعنی چی؟! یعنی زمانی‌که بتونی فروشت رو بالاببری، می‌تونی بگی که به تمام اهدافت تو کسب‌و‌کار رسیدی. یعنی اصلا نمیشه از زیر سایه‎‌ی فروش در رفت.

ولی باید بدونی که دنیا در حال تغییره و وقتی حرف از فروش میشه، منظور اصلا فروش سنتی نیست. فروش تو دنیای بزرگ دیجیتال که با سرعت نور در حال حرکته، کار هرکسی نیست و اگر بخوای تو این بازار پر رمز و راز، دوام بیاری، باید با موج دیجیتال مارکتینگ همراه بشی. چجوری؟! با کمپین دیجیتال مارکتینگ.

حالا برای اینکه بدونی کمپین دیجیتال مارکتینگ چیه؟ و این کمپین چطوری برگزار میشه؟ اول باید بدونی اصلاً دیجیتال مارکتینگ چیه؟

در پاسخ به این سئوال که دیجیتال مارکتینگ چیست؟ باید بگیم که دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)، حرف اول رو تو بازاریابی و تبلیغات نوین میزنه و بیراه نیست اگه بگیم کل بازار در اختیارشه. خیلی نرم و زیرپوستی داره حرکت می‌کنه، پس کسب‌و‌کاری موفقه که از این ابزار بیشترین بهره رو ببره. ولی خیلی کلی اگه بخواییم دیجیتال مارکتینگ رو برای شما توضیح بدیم، باید بگیم که اگر کسب‌و‌کاری برای تبلیغ محصول و یا خدمات از فضای اینترنت استفاده کنه، در واقع از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال استفاده کرده.! به همین سادگی.

دیجیتال مارکتینگ ابزارهای زیادی در اختیارشه که می‌تونه یک کسب‌و‌کار رو از صفر به 100 برسونه. اما این ابزار معجزه‌گر، چی هستن؟ و چه‌جوری استفاده میشن؟ رو تو مبحث کمپین دیجیتال مارکتینگ، توضیح می‌دیم.

کمپین دیجیتال مارکتینگ 

هر فروشنده‌ای نیاز داره که روز به روز مشتری‌های خودش رو افزایش بده تا در نتیجه فروشش بالا بره. حالا اگر کسی از تمام ابزار و کانال‌های موجود در اینترنت استفاده کنه تا کالا یا خدماتش رو تبلیغ کنه، در واقع در حال برگزاری یک کمپین دیجیتال مارکتینگ هست.

توضیح ساده‌ی کمپین دیجیتال مارکتینگ اینه که به هر طریقی ترافیک ورودی سایتت رو بالا ببری، یعنی کاری کنی که تو سرچ‌های گوگل بالا بیایی تا بازدیده کننده‌های زیادی وارد سایتت بشن، محصولاتت رو ببینن و از شما خرید کنند.

بازدیدکننده‌ها، فالوورها، خواننده‌های عادی مطالب و خلاصه هرکسی که به اینترنت دسترسی داره باید ترغیب بشه که وارد سایت شما بشه. حالا چجوری می‌تونیم کمپین دیجیتال مارکتینگ برگزار کنیم؟!

چگونه کمپین دیجیتال مارکتینگ، برگزار کنیم؟

برای برگزاری کمپین دیجیتال مارکتینگ، میشه یک‌سری کارهای تبلیغی و پراکنده انجام داد و از چندتا از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی استفاده کرد، بد نیست، خیلی هم خوبه؛ اما اگه بتونیم همه‌ی کانالها و ابزارهای موجود در اینترنت رو بسیج کنیم که از کسب‌و‌کار ما حمایت کنند و این کار رو خیلی حرفه‌ای انجام بدن، در واقع یک کمپین دیجیتال مارکتینگ، همه جانبه برگزار کردیم که مطمئنیم خیلی زود هم جواب می‌گیریم.

وقتی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ برگزار می‌کنید، در واقع یک نمایشگاه اینترنتی بزرگ برای معرفی کالا یا خدمات خودتون راه انداختید. اینکه به کمپین دیجیتال مارکتینگ می‌گیم نمایشگاه، برای اینه که تو نمایشگاه از هر ابزاری استفاده می‌کنیم تا با یک ارائه‌ی جذاب، محصول و خدمات خودمون رو به مخاطب معرفی کنیم.

و البته که برای برگزاری یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق، یک استراتژی خوب لازم داریم و علاوه بر این باید به انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، هم دسترسی داشته باشیم.

طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای اینه که بتونیم از تمام ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم. خلاصه کاری کنید که یک نمایشگاه واقعی و تمام عیار راه بیفته، طوری‌که خبر تبلیغ محصول و خدمات ما به گوش همه‌ی مخاطبین هدف ما برسه. در واقع کاری کنیم که یک طوفان بازاریابی دیجیتال، راه بییفته.!

طوفان دیجیتال مارکتینگ به راه انداختن، کار هرکسی نیست، چون همونطور که گفته شد، باید به تمام ابزارهای بازاریابی دیجیتال دسترسی داشته باشیم. بنابراین یک تیم با تجربه، تو حوزه دیجیتال مارکتینگ که البته امتحان خودش رو پس داده، فقط می‌تونه اینکار رو انجام بده. یک تیم قوی مثل آژانس بازاریابی و تبلیغات اینترنتی "نوین" که بیشتر از ده سال تو زمینه بازاریابی و تبلیغات اینترنتی سابقه داره.

"نوین" هرآنچه برای رشد کسب‌و‌کار ما در دنیای دیجیتال لازمه، یک‌جا در اختیارمون قرار میده. از ابتدای مسیر یعنی طراحی وبسایت تا رشد ما از طریق تبلیغات و بازاریابی اینترنتی، همراه ماست و یک ترکیب حرفه‌ای از خدمات بازاریابی رو در کنار آموزش اصولی، به ما ارائه می‌ده.

برگزاری کمپین دیجیتال مارکتینگ هدفمند

برای انجام هرکاری باید هدف داشت. برای برگزاری کمپین دیجیتال مارکتینگ هم باید هدفتون رو دقیق مشخص کنید و بدونید جامعه‌ی هدف شما دقیقا چه کسانی هستند. و تنها در اینصورته که نتیجه دلخواهتون رو از برگزاری کمپین، خواهید گرفت. اما برای اینکه یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق برگزارید کنید، باید یکسری اصول رو بدونید، که عبارتند از:

همه دنبال کوپن تخفیف هستند!حتما بخوانید: همه دنبال کوپن تخفیف هستند!

1. جامعه‌ی هدف خود را دقیق مشخص کنید؛

چه کسانی نیاز به کالا یا خدمات شما دارند. از اطلاعات مخاطبان (جنسیت، سن، شغل، سطح سواد و...) یک لیست تهیه کنید.

2. ویژگی‌ها و نیازهای اساسی مخاطبان را تعیین کنید؛

نیاز مخاطبان را شناسایی کنید، به این صورت‌که خودتون رو جای مخاطبان قرار بدید تا درک کنید که چه نیازی دارند؟

فکر کنید چطور می‌تونید به نیازشون پاسخ بدید. برای تمام این موارد نیز یک لیست داشته باشید.

حتی می‌تونید با تحقیق کلمات کلیدی برای مخاطبین‌تون محتواهای هدفمند تولید کنید و به نیازهاشون پاسخ درستی بدید.

3. بودجه‌بندی درستی داشته باشید؛

کجا؟ چقدر؟ و اصلا برای چه می‌خواهید هزینه کنید؟!

راه‌هایی که می‌خوایید از اون طریق کمپین دیجیتال مارکتینگ برگزار کنید رو دقیق مشخص کنید و همیشه حساب هزینه‌های کسب‌و‌کارتون رو داشته باشید.

4. تمام ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنید؛

تمام اپلیکیشن‌ها و ابزارهای موجود در اینترنت که متناسب با کسب‌و‌کار شما میشه برای برگزاری کمپین ازشون استفاده کرد رو بررسی و شناسایی کنید. حتماً طرز استفاده از تمام ابزارهای دیجیتال مارگتینگ رو یاد بگیرید. مثلا با شرکت تو دوره های آموزش تبلیغات در گوگل  به راحتی می‌تونید کمپین خودتون رو تحلیل و ارزیابی کنید.

5. استراتژی دقیقی برای معرفی محصولات و خدمات خود، طراحی کنید؛

یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ دقیق برای خود بنویسید به نحوی که هدف از برگزاری کمپین و همچنین نحوه رسیدن به اهداف در این طرح مشخص شده باشد.

6. بی‌وقفه ادامه بدید؛

البته منظور از ادامه دادن تنها نگاه به جلو نیست. باید بتونید مرحله به مرحله عملکرد و میزان موفقیت کمپین خودتون رو ارزیابی کنید، در طی مسیر، اگر نیاز به اصلاح دارید، اصلاحات رو انجام بدید و هرگز ناامید و متوقف نشید.

کلام آخر اینکه...

حالا که با 6 اصل اساسی برگزاری یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق، آشنا شدید. فکر ‌می‌کنید چقدر می‌تونید به صورت اصولی همه این پیش نیازها رو فراهم کنید؟!

اینجاست که نقش پررنگ آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، نمایان میشه و به هیچ عنوان نمیشه این نقش رو انکار کرد. اگر می‌خواهید در عرصه‌ی بازاریابی دیجیتال خوش بدرخشید و یک کمپین دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای برگزار کنید، حتماً از یک تیم متخصص همه فن حریف، مثل "نوین"، کمک بگیرید.

آژانس بازاریابی و تبلیغات "نوین"، هرآنچه برای ارتباط موثر با کاربران لازم دارید رو در اختیار شما قرار می‌ده. شما برای شروع کار می‌تونید به صورت کاملا رایگان از مشاوره کارشناسان تیم "نوین"، بهره بگیرید تا بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ رو برای توسعه کسب‌و‌کار شما، طراحی و اجرا کنند.

 

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید