30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
روش‌های اصلی انتقال (دایورت) پیامک‌ و تماس‌

روش‌های اصلی انتقال (دایورت) پیامک‌ و تماس‌

2

حالا دیگر زمانه‌ی "چندین چیز" رسیده است. ما آدم‌های قرن بیست و یکم، چندین گوشی همراه داریم، چندین سیم‌کارت، چندین اکانت از هر برنامه‌ای، چندین کلید و چندین کارت بانکی و چندین ماشین و... شاید همان ابتدا مدیریت این چندین‌ها ساده بود.

اما پس از گذشت مدتی، همه‌ی ما احساس درماندگی می‌کنیم. به همین خاطر است که یک قانون همیشگی وجود دارد: "تکنولوژی، تکنولوژی تولید می‌کند."

و حالا می‌توانیم از هر چیزی برای خودمان یک میان‌بر درست کنیم که دایورت پیامک یکی از این میان‌برهاست. در این نوشتار نحوه دایورت پیامک را آموزش‌ می‌دهیم. شما با مطالعه‌ی این مقاله می‌آموزید که دایورت چیست؟ و چگونه به سادگی تماس‌ها و اس‌ ام اس‌های خود را به شماره دیگر یا تلفن همراه دیگری انتقال دهید. همراه ما باشید با این آموزش حرفه‌ای.

دایورت چیست؟ با چه روش‌هایی انجام می‌شود

دایورت به زبان ساده یعنی انتقال؛ وقتی این کلمه را درباره‌ی تماس‌ها و پیامک‌ها به کار می‌بریم به معنای انتقال پیام‌ها و تماس‌های یک خط تلفن (موبایل یا ثابت) به خطی دیگر است.

قابلیت دایورت از زمان آغاز به کار خود، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. چراکه برای همه‌ی ما پیش آمده که بخواهیم از تماس‌ها و پیامک‌های خط دیگرمان روی سیم‌کارت فعلی‌مان اطلاع پیدا کنیم. یا شاید بخواهیم پیامک‌هایمان را برای شخص دیگر بفرستیم. راه‌های مختلفی برای انتقال تماس‌‌ها از یک خط به خط دیگر وجود دارد.از شماره‌گیری کد‌های دستوری گرفته تا نصب برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف. انتخاب هر کدام از این راه‌ها کاملاً به شما و هدف شما از دایورت‌ کردن تماس‌ها بستگی دارد. در ادامه روش‌های دایورت تماس و دایورت پیامک را به طور جداگانه بررسی می‌نماییم. با ما همراه باشید:

  • دایورت تماس‌ها به وسیله‌ی کد دستوری

می‌توانید به راحتی وارد شماره‌گیر تلفن همراه خود شوید و از کدهای زیر برای دایورت تماس‌هایتان استفاده کنید؛

  1. دایورت ساده: شماره گیری کد *21* شماره‌ی مورد نظر# ( ستاره، 21، ستاره، شماره‌ی مورد نظر، #) و زدن دکمه‌ی تماس.
  2. دایورت در هنگام اشغال بودن خط: شماره گیری کد *61* شماره‌ی مورد نظر# ( ستاره،61، ستاره، شماره‌ی مورد نظر، #) و زدن دکمه‌ی تماس.
  3. دایورت در هنگام در دسترس نبودن: شماره گیری کد *67* شماره‌ی مورد نظر# ( ستاره،67، ستاره، شماره‌ی مورد نظر، #) و زدن دکمه‌ی تماس.
  4. لغو دایورت: شماره گیری کد #21# (مربع، 21، مربع) و زدن دکمه‌ی تماس.

با این روش‌ها شما به سادگی‌ می‌‌توانید تماس‌های خود را انتقال دهید. اما این روش‌ها دو عیب بزرگ دارند.
اول آن‌که همه‌ی تماس‌ها به صورت پیش‌فرض دایورت می‌شوند.
دوم
اینکه شما نمی‌توانید روند کار و انجام شدن آن را پیگیری نمایید. در هر صورت اگر تلفن همراه هوشمند در اختیار دارید، توصیه می‌کنیم به سراغ روش‌های بعدی که در ادامه به آنها اشاره شده نیز بروید.

  • استفاده از تنظیمات موبایل‌های اندورید

برای دایورت تماس‌ها در سیستم اندروید، مراحل زیر را به ترتیب دنبال نمایید:

  1. وارد بخش شماره‌گیری موبایل خود شوید و سه نقطه‌‌ی بالای‌ صفحه را لمس کنید و وارد بخش "setting" شوید.

وارد بخش ستینگ شوید.

  1. در این حالت شما به تنظیمات تماس‌ موبایل خود وارد شده‌اید. حالا روی دکمه‌ی "more setting" کلیک کنید.

  1.  در این حالت اگر از دو سیم‌کارت استفاده می‌کنید، بر بروی علامت سیم‌کارت مد نظرتان برای دایورت کلیک کنید. سپس گزینه‌ی "call forwarding" را انتخاب کنید. همانطور که در تصویر پایین می‌بینید، شما با چهار گزینه مواجه هستید؛

این چهار گزینه به ترتیب بیانگر موارد زیر هستند:

  • دایورت همیشگی
  • دایورت به هنگام مشغول بودن خط
  • دایورت در هنگام پاسخ ندادن به تماس
  • دایورت در مواقع در دسترس نبودن

با انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها شماره‌ی مد نظرتان را وارد می‌کنید و دایورت‌ها انجام می‌شوند.

  • استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی

یک مثال معروف وجود دارد که می‌گوید: "برای هرکاری یک اپلیکیشن وجود دارد حتی برای "گرفتن شیر از مرغ یا جان از آدمی‌زاد.!!" در ادامه برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی مناسب برای دایورت را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • simple call forwarding
  • Remote Call Divert
  • Forwarder My Calls

و برنامه‌های مشابه دیگری که به راحتی می‌توانید آنها‌ را از پلی استور دانلود کنید و از آنها استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید این برنامه‌ها ساخت کشور‌های خارجی هستند و به طور حتم امنیت تماس‌های شما را تامین نمی‌کنند.

بنابراین برای دایورت کردن تماس‌ها می‌توانیم از سه روش مختلف استفاده کنیم:

حتما بخوانید: ایده‌هایی برای چگونگی استفاده از پیامک

استفاده از کد‌های دستوری، تنظیمات موبایل هوشمند و اپلیکیشن‌های مختلف. هر یک از این سه روش را به طور جداگانه بررسی کردیم. اکنون می‌خواهیم به سراغ آموزش دایورت پیامک برویم.

روش‌های دایورت پیامک‌

متاسفانه برای دایورت پیامک‌ها کد دستوری خاصی وجود ندارند و حتی خود موبایل‌های هوشمند‌ نیز چنین قابلیتی را ارائه نمی‌کنند. پس برای دایورت اس ام اس دو راه جایگزین را به شما معرفی می‌کنیم:

  • استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل

1. نرم افزار SMS FORWARDER

SMS ForwardeR یکی از اپلیکیشن‌هایی است که برای دایورت پیام از یک خط به خط دیگر، کاربرد دارد. برای انجام دایورت پیامک از یک خط به خط دیگر باید سی‌مکارتی که قرار است پیام‌ها از آن دایورت شوند در گوشی تلفن همراه فرد فعال باشد.

برای استفاده از این برنامه، شماره تلفن‌های مورد نظر برای دایورت پیام را مشخص کنید. امکان تنظیم دستورات مورد نظر جهت تغییر پیامک‌ها در این برنامه در نظر گرفته شده است.

این برنامه قابلیت ضمیمه کردن اطلاعات فرستنده اصلی به پیامک ارسال شده را دارد و تاریخچه‌ای از پیامک‌های ارسال شده در آن نمایش داده می‌شود. هم‌چنین این برنامه قابلیت تنظیم ارسال پیامک در زمان خاص را نیز دارد.

2. استفاده از سامانه‌ پیامکی برای دایورت پیامک

"سامانه‌ پیامکی" نرم‌افزار است تحت وب که از طریق آن می‌توانید به صورت تکی و انبوه اقدام به ارسال پیامک نمایید. یکی از قابلیت‌هایی که در برخی از سامانه‌های پیامکی وجود دارد امکان "انتقال پیامک" است. در ادامه به بررسی سامانه پیامکی "ملی پیامک" و ویژگی "انتقال پیامک" در آن می‌پردازیم.

امکان "دایورت پیامک" در سامانه پیام کوتاه "ملی پیامک"

سامانه‌‌ی ملی پیامک یکی از بهترین سامانه‌های پیامکی ایرانی است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی اس ام اس‌های خود را بر روی یک یا چندین خط دایورت کنید. تنها کافیست در ملی پیامک ثبت‌نام کنید و اشتراک مورد نظر خود را تهیه کنید.

برای این کار باید در بخش "ابزار ویژه‌" در پنل خود به سراغ گزینه‌ی انتقال پیامک بروید و به راحتی و به صورت اینترنتی پیامک‌های دریافتی سامانه را بر روی خط‌های مورد نظر خود، دایورت کنید.

با داشتن این سامانه تنها از این مزیت برخوردار نمی‌شوید! بلکه می‌توانید به راحتی با ارسال پیامک تبلیغاتی، برای کسب‌و‌کار خود بازاریابی پیامکی داشته باشید. بازاریابی پیامکی، نوعی بازاریابی نوین است که از طریق آن شما می‌توانید به راحتی با بازار هدف خود در تماس باشید.

پس در واقع با انتخاب ملی پیامک می‌توانید علاوه بر انجام تمام دایورت‌های خود به صورت هوشمند،‌ معجزات دیگری نیز انجام دهید. با انتخاب سامانه پیام کوتاه "ملی پیامک" شما می‌توانید:

- پیامک‌های خود را به صورت انبوه و تکی و به روش‌های مختلف ارسال نمایید؛

- بر اساس دسته‌بندی‌های خاص برای افراد دسته‌های مختلف افراد پیامک انبوه بفرستید؛

- پیامک‌ها را به صورت زمان‌دار ارسال نمایید؛

- از مشتریان خود نظرسنجی کنید، برای آنها مسابقه طراحی کنید و کد تاییدیه بفرستید؛

- پیام‌های صوتی و فایل‌های صوتی خود را ارسال کنید؛

همه‌‌‌ی این امکانات به علاوه‌ی پشتیبانی دقیق و همیشگی تیم "ملی پیامک" از مشتریان باعث شده ملی پیامک به یکی از بهترین سامانه‌های ارسال پیامک تبدیل شود.

به علاوه شما می‌توانید با همکاران "ملی پیامک" نیز مشاوره نموده و کسب‌و‌کار خود را بیشتر و بیشتر گسترش دهید. سایت ملی پیامک در حال همکاری با "رسانه تجارت نوین" و سایت‌ساز و فروشگاه‌ساز "پرتال" است. پلتفرم‌هایی که برای رونق کار شما طراحی شده‌اند.

سخن آخر

در این مقاله روش‌های دایورت پیامک و تماس‌ را بررسی کردیم و مزایا و معایب هرکدام را سنجیدیم. دیدیم که استفاده از کدهای دستوری با این که ممکن است آسان به نظر برسند اما به هیچ وجه تخصصی نیستند و در صورت استفاده از آنها، نمی‌توان وضعیت‌های دایورت‌ را پی‌گیری کرد.

با کمک کد پستی لرستان سایر روش های تبلیغاتی را کنار بگذارید!حتما بخوانید: با کمک کد پستی لرستان سایر روش های تبلیغاتی را کنار بگذارید!

اپلیکیشن‌های موبایل نیز مشکلاتی داشتند و مهم‌ترین آن ایرانی نبودن‌ آنها بود. پس توصیه می‌کنیم به خاطر حفظ امنیت پیامک‌ها و تماس‌هایتان به سراغ اپلیکیشن‌هایی با سرور خارجی نروید.

اما استفاده از پنل‌ پیامکی بهترین و معقول‌ترین روش برای دایورت اس ام اس ها و تماس‌های شما است. سامانه‌ای که علاوه بر امکان دایورت آسان و امن، ده‌ها قابلیت دیگر را نیز به شما ارائه می‌کند.

پس بهتر است بیش از این منتظر نمانید! به وبسایت ملی پیامک به آدرس www.melipayamak.com مراجعه و یا با تیم پشتیبانی و مشاوره به شماره 63404-021 تماس بگیرید و با خرید پنل اس ام اس، علاوه بر دریافت امکان "دایورت پیامک"، از سایر امکانات بی‌نظیر یک پنل منحصر به فرد نیز بهره‌مند شوید.

 

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید