30% تخفیف خرید پنل پیامکی، فقط تا 13 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
کمپین تبلیغات پیامکی چیست؟ + 4 اشتباه در تبلیغات پیامکی

کمپین تبلیغات پیامکی چیست؟ + 4 اشتباه در تبلیغات پیامکی

3

آیا تا به حال برای کسب‌وکار خود کمپین تبلیغات پیامکی راه‌اندازی کرده‌اید؟

چه عواملی باعث می‌شود تا کمپین تبلیغاتی شما دچار مشکل شود و از ارزش آن کاسته شود؟ در این مقاله قصد داریم اشتباهی که از ارزش کمپین تبلیغات پیامکی شما می‌کاهد اشاره کنیم. همراه ما باشید.

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی وقتی شما برای رسیدن به اهدافی خاص در کسب‌وکارتان، برای تبلیغات گسترده‌ای به روش‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌کنید، در واقع یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کرده‌اید. کمپین‌های تبلیغاتی اهداف مختلفی مانند افزایش مشتری، افزایش فروش، بازگشت مشتری‌های سابق، معرفی برند و... را دنبال می‌کنند.

کمپین تبلیغاتی چه کاربردهایی دارد؟

وقتی تصمیمی می‌گیرید یک کمپین تبلیغاتی راه بیاندازید، بهتر است بدانید این کمپین در چه بخش‌هایی از کسب‌وکار شما کاربرد دارد و یا می‌تواند چه بخش‌هایی را برای شما احیا کند. در ادامه به برخی از کاربردهای اصلی کمپین تبلیغاتی اشاره می‌کنیم.

معرفی محصول یا خدمت جدید

معرفی محصول جدید در کمپین تبلغاتی وقتی یک محصول جدید تولید کرده‌اید و یا خدمتی را برای مشتری‌های خود در نظر گرفته‌اید، با کمک کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن این محصول جدید را معرفی کنید. این کار به فروش بیشتر محصول شما نیز کمک می‌کند.

جذب مشتری جدید یا بازگرداندن مشتری‌های قبلی

ممکن است شما بنا به هر دلیلی مشتری‌های سابق خود را از دست داده باشید. اگر بتوانید یک کمپین تبلیغاتی خوب طراحی کنید و مجددا با مشتری‌های خود ارتباط بگیرید، امکان بازگشت آن‌ها بسیار زیاد است. همچنین با کمک کمپین و ارسال پیشنهادات ویژه، می‌توانید مشتری‌های جدیدی برای خود جذب کنید.

افزایش فروش

یک کمپین تبلیغاتی خوب و بهینه، در انتها به فروش خوبی هم منجر خواهد شد. شما با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغات، به افراد مختلفی که به محصول یا خدمت شما نیاز دارید وصل می‌شوید و محصول خود را ارائه می‌کنید.

انواع کمپین‌های تبلیغاتی

کمپین‌های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید کسب‌وکار خود را به دیگران معرفی کنید. بیایید با برخی از پر کاربردترین آن‌ها آشنا شویم.

کمپین تبلیغاتی بازدیدی در اینستاگرام

تبلیغ در اینستاگرامیکی از پلتفرم‌هایی که می‌توانید در آن کمپین تبلیغاتی خود را راه‌اندازی کنید، اینستاگرام است. بهتر است پیش از هرچیزی هدف، مخاطب، رقبا و برنامه خود را مشخص کنید و سپس بر اساس آن‌ها یک استراتژی مناسب بنویسید. شما به کمک اینستاگرام می‌توانید بازده خوبی از کمپین خود دریافت کنید.

در این روش استفاده از تبلیغات اینفلوئنسری نیز بسیار رواج دارد. زیرا به کمک اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب‌وکار خود، می‌توانید سریع‌تر به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.

کمپین تبلیغاتی موتورهای جست‌وجو

این کمپین تبلیغاتی برای این است که وبسایت شما در سرچ کلمات، در رتبه‌های بالاتری قرار بگیرد و پیشنهاد صفحات اول گوگل، سایت و محصول شما باشد.

کمپین ایمیل مارکتینگ

کمپین ایمیل مارکتینگاگر قصد دارید برای مشتری‌های خود لینک ثبت‌نام در یک وبینار را ارسال کنید، آن‌ها را از دوره‌های جدید خود باخبر کنید و یا لیستی از محصولات خود را برای آن‌ها بفرستید، کمپین ایمیل مارکتینگ یکی از راه‌های خوب برای این کار است.

کمپین تبلیغات پیامکی

یکی از روش‌های به‌صرفه و سریع در بین سایر کمپین‌های تبلیغاتی، کمپین پیامکی است. قدم اول برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغات پیامکی خرید پنل اس ام اس است. اینکه باید چه پنلی خریداری کرد تا با قابلیت‌های مختلف آن بتوان کمپین استانداری طراحی کرد، بسیار مهم است. برای اطلاع بیشتر از نحوه اجرای کمپین پیامک تبلیغاتی مقاله ما را بخوانید.

کمپین تبلیغات پیامکی چیست؟

کمپین‌های تبلیغاتی که با پیامک طراحی می‌شوند یکی از بهترین روش تبلیغات به حساب می‌آیند. زیرا در عین حال که در دسترس هستند و افراد در حالت آفلاین نیز می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند، بسیار به‌صرفه هستند و با سرعت بیشتری نیز به سراسر نقاط کشور ارسال می‌شوند. با دارا بودن یک نقشه راه و استراتژی مناسب، می‌توانید یک کمپین پیامکی خوب راه‌اندازی کنید.

اما باید بدانید کمپین پیامک تبلیغاتی از حساسیت‌های ویژه‌ای نیز برخودار است. متن پیامک‌های تبلیغاتی عموما کوتاه و مختصر است. پس باید در نوع تبلیغات خود دقت کنید تا بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشید. در ادامه به 4 اشتباه مهم در کمپین تبلیغات پیامکی اشاره می‌کنیم.

چه اشتباهاتی کمپین تبلیغات پیامکی شما را از مسیر خود منحرف می‌کند؟

شاید به نظر برخی کمپین پیامکی بسیار ساده باشد و با هر روشی بتوان آن را اجرا کرد. ولی اصل ماجرا اینطور نیست. بسیاری از افراد با همین پیش فرض جلو می‌روند و بعد از اینکه کمپین به اندازه کافی بازدهی نداشت، فکر می‌کنند کمپین تبلیغات پیامکی هیچ فایده‌ای ندارد. بیایید با چند اشتباه بزرگ در این نوع نوع از کمپین آشنا شویم.

هزینه خرید پنل اس ام اس و تبلیغات پیامکی چقدر است؟حتما بخوانید: هزینه خرید پنل اس ام اس و تبلیغات پیامکی چقدر است؟

انتخاب مخاطب اشتباه برای کمپین تبلیغات پیامکی

فکر کنید برای تبلیغات کوله‌پشتی دخترانه، برای بازنشستگان یک سازمان دولتی پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. به نظرشما این کار بی‌ربط و عجیب نیست؟ انتخاب مخاطبین هدف اشتباه می‌تواند مسیر تبلیغاتی شما را به طور کلی عوض کند. در ضمن تمام هزینه‌های شما نیز از بین می‌رود. این در حالی است که هیچ بازدهی مناسبی هم از این تبلیغات دریافت نمی‌کنید.

زمان نامناسب برای ارسال تبلیغات

زمان نامناسب برای ارسال تبلیغاتباید دقت کنید زمان ارسال پیامک شما باید به درستی انتخاب شود. مثلا صبح خیلی زود و یا آخر شب زمان مناسبی برای تبلیغ نیست. حتی ارسال پیامک تبلیغات در زمان‌هایی مانند بازی‌های تیم ملی فوتبال، سودی برای شما ندارد. زیرا حواس همه به بازی فوتبال است و احتمال نادیده گرفتن پیامک تبلیغاتی شما بسیار زیاد است.

متن نامناسب برای پیامک تبلیغاتی

اگر لحن متن شما بسیار جدی باشد، مخاطب با آن ارتباطی نمی‌گیرد. پس تا جای ممکن از لحن صمیمی و دوستانه به همراه کلمات ترغیب‌کننده برای ارسال پیامک خود استفاده کنید. قرار دادن راه ارتباطی مانند شماره تماس، آدرس وبسایت و یا آدرس شبکه‌های اجتماعی شما در متن پیامک تبلیغاتی نیز بسیار مهم است. در این میان توجه کنید املای درست کلمات را فراموش نکنید. یک تبلیغات خوب، باید حرفه‌ای نوشته شود.

پاسخگو نبودن به مشتریان کمپین تبلیغات پیامکی

پاسخگویی درست به مشتریان کمپین تبلیغات پیامکیتصور کنید کمپین شما در حال انجام است و مدام از طریق راه‌های ارتباطی که در متن پیامک خود قرار داده‌اید با شما تماس گرفته می‌شود. اما شما نمی‌رسید به همه آن‌ها پاسخ بدهید و یا در پاسخ گویی تعلل می‌کنید. این کار باعث می‌شود مشتری‌های شما دلسرد شوند و اعتماد خود را از دست بدهند. حتی ممکن است شما را به دیگران نیز پیشنهاد نکنند. پس سعی کنید ظرفیت‌های پاسخگویی خود را افزایش دهید و یک راه ارتباطی سریع را در پیامک خود وارد کنید.

 

حرف آخر

امیدواریم با کمپین تبلیغات پیامکی به خوبی آشنا شده باشید و بتوانید ازایران راه برای کسب و کار خود به بهرین شکل تبلیغات کنید. اگر در این مسیر دچار مشکل شدید و یا نیاز به مشاوره داشتید کافی است از بخش پشتیبانی، تیکت ارسال کنید و یا با شماره  02163404 تماس بگیرید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید