30% تخفیف خرید پنل پیامکی، فقط تا 13 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
پنج تفاوت عمده سامانه پیام کوتاه با مودم GSM

پنج تفاوت عمده سامانه پیام کوتاه با مودم GSM

22

یکی از قابلیت‌های مودم GSM، ارسال پیامک است. اما ارسال پیامک از طریق مودم GSM تفاوت‌های عمده‌ای با ارسال از طریق سامانه SMS دارد. ما در این مقاله تفاوت‌های این دو روش را خواهیم گفت؛ اما بیاید اول کمی دقیق‌تر با مودم GSM و سامنه پیامک آشنا شویم.

مودم GSM چیست؟

مودم GSM یک سخت‌افزار مانند سایر مودم‌هاست؛ با این تفاوت که مودم جی‌اس‌ام برای اتصال به شبکه مخابرات به یک سیم‌کارت نیاز دارد. مانند گوشی‌های موبایل که با سیم‌کارت به اینترنت وصل می‌شوند، مودم GSM هم با سیمکارت و از طریق پورت USB یا Serial به اینترنت متصل می‌شود. مودم GSM علاوه‌بر اینترنت قابلیت دیگری هم دارد و آن ارسال پیام کوتاه است.

با همان سیم‌کارتی که داخل مودم قرار داده‌اید می‌شود پیام کوتاه هم ارسال کرد. البته این قابلیت در مودم‌های مختلف متفاوت است و در برخی مودم‌ها حتی برای زبان فارسی امکان‌پذیر نیست. اگر موافق باشید برویم سر بحث موضوع اصلی این مقاله، یعنی تفاوت‌های عمده ارسال پیامک به وسیلۀ مودم GSM با ارسال SMS به وسیلۀ پنل پیامک.

سامانه پیامک چیست؟

پنل پیامکیسامانه پیامک که آن را با نام‌های سامانه ارسال پیام کوتاه و سامانه SMS هم می‌شناسند، به محیط آنلاینی گفته می‌شود که در آن می‌توانید به صورت انبوه، دسته‌بندی شده یا گزینشی برای مخاطبانتان پیام کوتاه ارسال کنید.

پنل SMS هم مشابه پنل ایمیل است؛ برای همین کار کردن با آن خیلی راحت است و با امکانات متعددی که دارد، دست شما را در بازاریابی پیامکی بسیار باز می‌گذارد. برای آشنایی بیشتر با سامانه پیامکی حتماً مقاله «سامانه پیامکی چیست؟» را بخوانید.

تفاوت ارسال پیامک از طریق مودم جی‌اس‌ام با ارسال پیامک از طریق سامانه پیامک چیست؟

5 تفاوتی که این دو روش دارند عبارتند از:

مدت زمان ارسال پیامک در دو روش متفاوت است

درست است که مودم‌های GSM قابلیت ارسال پیامک دارند؛ اما این به این معنی نیست که می‌توانید پیام انبوه هم ارسال کنید. ارسال SMS با مودم GSM وقت زیادی از شما خواهد گرفت. در صورتی سامانه پیامک اینطور نیست. مثلاً برای ارسال 2000 اس‌ام‌اس با مودم جی‌اس‌ام حدوداً 20 ساعتی زمان لازم دارید، اما با سامانه پیامک این کار در عرض 1 دقیقه انجام می‌شود.

پس درصورتی که قصد ارسال پیامک به تعداد بالا را دارید، سامانه پیامک انتخاب درستی است.

پیامک‌ها با تاخیر بیشتری به دست مخاطب می‌رسند

با سامانه پیامک، SMS های ارسالی شما در عرض چند دقیقه به گوشی مخاطبان می‌رسند؛ مگر اینکه موبایل آن‌ها در دسترس نبوده یا خاموش باشد. این امر در مودم‌های جی‌اس‌ام کمی متفاوت است و ممکن است پیامک‌های شما با ساعت‌ها تاخیر طولانی به دست مخاطب برسد. اگر مقالۀ اهمیت زمان در بازاریابی پیامکی را خوانده باشید حتماً می‌دانید که روز و حتی ساعتی که برای ارسال پیامک تبلیغاتی انتخاب می‌کنید تاثیر زیادی در بازده و دیده شدن آن پیامک دارد.

مثلا فرض کنید که یک رستوران دارید و می‌خواهید  تخفیف ویژه برای سفارش ناهار را ساعت 11.5 صبح برای مشتریان SMS کنید. اگر با مودم این کار را انجام دهید ممکن است حتی تا وقت شام هم پیامک به دست مشتری‌ها نرسد. پس در چنین مواقعی هم انتخاب سامانه پیامک، انتخاب عاقلانه‌تری به نظر می‌رسد.

امکان ارسال پیامک با خطوط ندارید

یکی دیگر از خوبی‌های سامانه ارسال پیام کوتاه این است که خطوط اختصاصی با پیش‌شماره‌های 1000، 2000، 5000، 3000 و 021 برای ارسال پیامک ارائه می‌کند. دقت کنید که این قابلیت در سامانه پیامک وجود ندارد. در واقع همان سیم کارتی که داخل مودم انداخته‌اید خط پیامک شماست و پیامک با آن به دست مخاطبان می‌رسد.سامانه ارسال اس ام اس

عدم نیاز به سیم‌کارت

همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، برای کار با پنل اس ام اس نیازی به سیم‌کارت نیست و فقط کافیست در سایت سامانه ثبت نام کنید. دقت کنید که نمایش شماره تلفن همراه برای مخاطبان، آن هم هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی حرکت خوبی نیست و اعتماد آن‌ها را سلب می‌کند.

تفاوت امکانات

ساده بگویم؛ امکانات یک سامانه پیامکی خیلی خیلی خیلی بیشتر از مودم است. تعدادی از این امکانات که در بازاریابی پیامکی خیلی به کارتان می‌آید عبارتند از:

  • ایجاد خبرنامه پیامکی
  • ارسال پیامک بر اساس شغل، جنسیت و منطقۀ زندگی
  • ارسال پیامک از طریق دکل‌های مخابراتی ایرانسل به شماره‌های روشن تحت پوشش
  • منشی هوشمند برای پاسخ دادن به پیام‌ها
  • ارسال پیامک با زمان‌بندی دلخواه
  • گزارش‌گیری
  • ایجاد نظرسنجی پیامکی
  • برگزار کردن مسابقه پیامکی

و بسیاری امکانات دیگر که خودتان با 3 روز تست رایگان که سامانه ملی‌پیامک دارد می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید.

جمع‌بندی

فکر میکنم حالا که کمی با ویژگی‌های سامانه پیامک آشنا شده‌اید، بد نیست در مورد انتخاب سامانه پیامک هم شما را راهنمایی کنیم. نکاتی که لازم است هنگام انتخاب سامانه پیامک به آن‌ها توجه کنید همگی در مطلب «چگونه بهترین سامانه پیامک را شناسایی کنیم» گردآوری شده‌اند. پیشنهاد می‌کنم قبل از انتخاب سامانه پیامک، این مطلب را مرور کنید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
4دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • رضا چ

    19 آذر 1399، 14:46

    سلام ببخشید برای فرستادن فکس با گوشی اطلاعی دارید شنیدم همراه اول یه همراه فاکس گذاشته؟

    • نیلوفر اکبریان

      23 دی 1399، 14:21

      دوست عزیز این مورد رو باید از پشتیبانی اپراتور همراه اول جویا بشین

  • مهدی

    24 اردیبهشت 1398، 10:42

    فقط نکته قشنگش که بهش اشاره نکردید اینه که شماره پیامک انبوه رو مردم بلاک میکنن ولی شماره سیم کارت بلاک نمیشه!!

    • پشتیبانی

      24 اردیبهشت 1398، 16:08

      تبلیغات با استفاده از سیم کارت مزاحمت فوق العاده بالایی را برای مشترکین تلفن همراه ایجاد می کند و باعث بروز مشکلات بر روی خطوط پیامکی همانند 1000، 2000، 3000 و… خواهند شد.

      همچنین از اوایل اردیبهشت 98 ارسال از سیم کارت محدود شده و امکان ارسال بیش از 500 پیامک از هر سیم کارت فراهم نیست.

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید