30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
سئو سایت چیست؟ و چه اصولی دارد؟

سئو سایت چیست؟ و چه اصولی دارد؟

5

اگر وب‌سایتی دارید و به دنبال این هستید که در نتایج اولیه جستجوی گوگل قرار بگیرید، حتما تا به حال از مشاوره متخصصین دیجیتال مارکتینگ، بهره‌مند شده‌اید و حتماً این متخصصین در مشاوره‌های خود، به این نکته اشاره کرده‌اند که باید ابتدا سئوی سایت شما بررسی شود.

مطمئناً از آنها سئوال کرده‌اید که اصلاً سئو چیست؟! و بررسی سئوی سایت چگونه انجام می‌شود؟ چه کسی باید سئوی سایت ما را بررسی نماید؟! خودمان و یا متخصصین دیجیتال مارکتینگ؟!

در این مقاله سعی داریم، به تمام این سئوالات پاسخ دهیم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

سئو (SEO) چیست؟

واژه "سئو" (SEO) مخفف عبارت انگلیسی Search Engine Optimization است که "بهینه‌سازی موتور جست‌و‌جو" ترجمه می‌شود.

بطور کلی، سئو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها است که سبب می‌شود یک وبسایت در صفحات نتایج جستجو، دیده شود و هرچه وبسایتی در این صفحات بالاتر باشد، به این معناست که سئو و محتوای وبسایت، قوی‌تر و بهینه‌تر بوده است.

یعنی اگر بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو به‌درستی انجام شود، منجر به بهتر شدن جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو (به خصوص گوگل)، در نتیجه افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک بیشتر می‌شود.

ولی این تکنیک‌ها دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند که سبب بالا رفتن رتبه وبسایت ما می‌شوند؟!

تکنیک‌ها و اصول سئو

تا اینجا با مفهوم سئو آشنا شدید، ولی باید بدانید که این اطلاعات برای بهینه‌سازی وبسات‌تان اصلاً کافی نیست.! و باید برای بهینه‌سازی سایت خود، با تکنیک‌ها و اصول سئو نیز، آشنا باشید.

متخصصان، تکنیک‌های سئو را در سه گروه مختلف دسته‌بندی کرده‌اند. این گروه‌ها عبارتند از:

  1.  کلاه سفید
  2. سئوی کلاه سیاه سئوی
  3. کلاه خاکستری

1. سئوی کلاه سفید (سئوی اخلاقی)

سئوی کلاه سفید، تکنیک‌هایی است که بر اساس قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجو (گوگل) انجام شده و باعث می‌شوند رتبۀ سایت شما، به‌طور طبیعی، در صفحات نتایج گوگل، ترفیع پیدا کند.

این تکنیک‌ها مستلزم طی زمان هستند، یعنی اگر شما مدت زمان مشخصی به طور پیوسته و دائماً روی سایت خود کار کنید و محتوای با کیفیت به بازدیدکنندگان سایت خود ارائه دهید، گوگل به شما اعتماد می‌کند و جایگاه مناسبی را به وبسیات شما اختصاص می‌دهد.

2. سئوی کلاه سیاه

این تکنیکِ سئو، برعکس روش کلاه سفید خیلی زودتر نتیجه می‌دهد؛ اما تاثیر آن همیشگی نیست.

در سئوی کلاه سیاه سعی بر فریب موتور جستجو و دور زدن قوانین آن است. اما از آنجاکه گوگل مدام در حال آپدیت و ارائه الگوریتم‌های جدید است و دیر یا زود، متوجه خواهد شد.

پس شاید چند روزی با سئوی کلاه سیاه، بتوانید جایگاه اول گوگل را کسب کنید، اما ممکن است به همان زودی هم لو بروید و توسط گوگل از صحنۀ وب، محو شوید.

3. سئوی کلاه خاکستری

سئوی کلاه خاکستری به تکنیک‌هایی گفته می‌شود که با قوانین موتور جستجوی گوگل مغایرند، اما طوری اجرا می‌شوند که گوگل متوجه نشوند و نتواند سایتمان را جریمه کند.!

تبلیغات پیامکی در چناران + قابلیت‌ها و کاربردهاحتما بخوانید: تبلیغات پیامکی در چناران + قابلیت‌ها و کاربردها

سئوی کلاه خاکستری مشابه سئوی کلاه سیاه است، اما نسبت به آن ریسک کمتری دارد، اما با این حال تا در زمینۀ سئو حرفه‌ای نشده‌اید و با ساختار گوگل و طرز کار الگوریتم‌های آن آشنایی کاملی پیدا نکرده‌اید، سعی کنید از این روش استفاده نکنید، زیرا ممکن است یک اشتباه کوچک، سایت شما را در معرض جریمه شدن و حتی حذف آن، قرار دهد.

سئوی اصولی وبسایت

حتما با آشنایی با انواع تکنیک‌های سئو، به این نتیجه رسیده‌اید که سئو سایت باید با آگاهی کامل و به صورت اصولی انجام شود و اگر بهینه‌سازی سایت، به دست افراد غیرحرفه‌ای سپرده شود، ممکن است نتایج ناگواری به همراه داشته باشد.

در ادامه با آشنایی با مزایای سئوی اصولی، حتماً به این نتیجه خواهید رسید که رمز موفقیت پایدار وب‌سایتهای معتبر، در چیست؟

مزایای سئوی اصولی

نتایج رعایت اصول سئو در وبسایت، عبارتند از:

  • افزایش ترافیک طبیعی سایت

با سئوی اصولی، به مرور زمان موتورهای جستجو، اعتبار بیشتری برای وبسایت شما قائل می‌شوند و ترافیک یا ورودی سایت شما به صورت پایدار، افزایش پیدا خواهد کرد.

  • دسترسی به مشتریان واقعی

با سئوی اصولی، افرادی را به سایت خود هدایت می‌کنید که واقعاً به دنبال محصولات و خدمات شما هستند و سعی دارند از طریق جستجو نیاز خود را برآورده کنند.

  • تاثیر پایدار و طولانی‌مدت

زمانی‌که رتبه سایت شما در نتایج جستجو با سئوی اصولی، بهبود پیدا کند، دیگر به راحتی‌ به وضعیت قبلی بازنمی‌گردد. این یعنی شما هر روز، بدون زحمت و هزینه، مشتری‌های جدیدی از گوگل خواهید داشت.‌

سخن آخر اینکه...

طبق آمار، بزرگ‌ترین کانال ورودی مخاطبان به وب سایت شما، از طریق جستجوی گوگل است. پس سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت می‌تواند در افزایش ترافیک هدفمند وبسایت شما تاثیر چشمگیری داشته باشد.

اما سئو سایت باید با آگاهی کامل و به صورت اصولی انجام شود و اگر به دست افراد غیر حرفه‌ای سپرده شود، ممکن است نتیجه آن عکس باشد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که حتماً برای سئو و بهینه‌سازی سایت خود از متخصصین سئو و بهینه‌سازی سایت، همچون تیم با تجربه "نوین" کمک بگیرید.

تیم با تجربه "نوین"، کار سئو و بهینه‌سازی وبسایت شما را پس از تحلیل و طراحی یک استراتژی جامع، به صورت کاملاً اصولی انجام خواهد شد.

"نوین" با ارائه خدماتی همچون آموزش سئو، آموزش تولید محتوا و تحقیق کلمات کلیدی، آموزش تبلیغات در گوگل، بهینه‌سازی وب‌سایت و لینک‌سازی اصولی، سبب خواهد شد تا جستجوی کاربران گوگل، به وبسایت شما ختم شود.

 

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید