30% تخفیف خرید پنل پیامکی، فقط تا 13 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
چگونه برای فروشگاه خود سامانه پیام کوتاه راه‌اندازی کنید

چگونه برای فروشگاه خود سامانه پیام کوتاه راه‌اندازی کنید

1

تبریک میگم. بله با شمام. شما دوست عزیزی که دارید این مقاله رو می‌خونید و حتما با فعالیت در بیزنس‌های آنلاین یک قدم جلوتر از دوستان و اطرافیانتون حرکت می‌کنید. امروز ممکنه سئوالات دیگه‌ای براتون پیش بیاد که جواب دادن به اون سئوالات با توجه به تجربیات ما در زمینه بازاریابی و توسعه کسب‌و‌کار می‌تونه براتون مفید باشه.

رقابت در بازار کسب‌و‌کارهای آنلاین دست کمی از بازار سنتی نداره و حتی میشه گفت تا حدودی سخت‌تر هم هست و شما با تفاوتهایی که ایجاد می‌کنید، در میان رقبا حرفی برای گفتن خواهید داشت.

اینکه شما فروشگاه کوچکی رو اداره می‌کنید یا فروشگاه بزرگ، تفاوتی ایجاد نمیکنه، در هر حال شما نیاز به اعتماد مشتریان و جلب رضایت اونها دارید تا بتونید بیزنس خودتون رو توسعه بدید و موقعیتتون رو تثبیت کنید.

ممکنه تا به حال به راه‌های زیادی فکر کرده باشید، اینکه چطور با مشتریان خودتون به شکلی ارتباط برقرار کنید که بتونه فضای مجازی رو پوشش بده یا چطوری در وجود مشتری این حس رو بوجود بیارید که موقع ورود به وبسایت فروشگاه، در حال تعامل با شماست. اگرکه شما هم حضور مشتری رو احساس کنید و از اهمیت حضورش آگاه باشید یعنی بدونید که مشتری‌مداری چیه و چه اصولی داره، بدون شک برای جلب رضایت مشتری، تلاش می‌کنید.

تو این مقاله سعی کردیم موثرترین، کم هزینه‌ترین و سریع‌ترین روش جذب مشتری و حرفه‌ایی‌تر شدن یک کسب‌و‌کار رو به شما پیشنهاد بدیم. در ادامه قراره یاد بگیریم که چطور با استفاده از امکاناتی که الان در اختیار داریم، می‌تونیم معجزه کنیم و نیاز به تبلیغات پر هزینه برای جلب اعتماد و رضایت مشتریهامون نداریم. باورتون میشه فقط با استفاده از یک "سامانه پیامکی"، و متصل کردنش به سایت فروشگاهی خودمون، بتونیم یک بازدید‌کننده ساده رو به مشتری وفادار و دائمی تبدیل کنیم.!!!

معجزه پیام‌های گرم و صمیمی

اولین درسی که در تمام کلاس‌های بازاریابی و فروش به شرکت‌کنندگان آموزش داده میشه این جمله است که‌: "مشتری در اولین دقیقه تصمیم می‌گیرد که از شما خرید کند یا خیر".

این جمله ممکنه در تجارت آنلاین کمی ترسناک به نظر برسه و فکر کنید که کار واقعا براتون سخت‌تر شده اما اجازه بدید با یک مثال همه چیز رو برای شما ساده‌تر کنیم و در ادامه راه حل بسیار ساده‌ایی به شما پیشنهاد بدیم.

همه ما بارها درباره معجزه کلمات شنیدیم و این تجربه رو داشتیم که چقدر یک پیام صمیمانه می‌تونه افراد رو شاد کنه و یا برعکس یک پیام سرد می‌تونه آزاردهنده و سخت باشه. حالا این موقعیت رو لحظه‌ایی تصور کنید.

فرض کنید به قصد خرید یک کالا وارد مغازه‌ای می‌شید اما وقتی وارد مغازه شدید، می‌بینید که فروشنده حتی به شما نگاه هم نمیکنه و خیلی سرد و بی‌تفاوت با شما رفتار می‌کنه، مسلما ممکنه به شما بر بخوره و با یک نگاه سرسری از مغازه بیرون بیایید و پیش خودتون بگید عجب رفتار غیرحرفه‌ایی و البته غیرمحترمانه‌ای داشت و عمراً دیگه پام رو تو این مغازه بذارم.!

همونطور که دیدیم این فروشنده پیام‌های نامناسبی رو با رفتار خودش به شما القاء کرده. حالا این مسئله درباره فروشگاه‌های آنلاین هم صدق می‌کنه. درسته که در فروشگاه آنلاین شما حضور فیزیکی ندارید اما رعایت نکردن برخی اصول پایه‌ای می‌تونه مشتریان آنلاین رو هم فراری بده.

یکی از ساده‌ترین راه های جذب مشتری و ترغیب اون به خرید، در فروشگاه‌ها می‌تونه دریافت شماره تماس و ایمیل از مشتری و ارسال پیامک (مناسبت‌ها، روز تولد مشتری، تخفیف محصولات و...) باشه. البته که همین روند رو تو سایت فروشگاهی و با ثبت‌نام مشتری تو بسایت فروشگاه هم میشه انجام داد.

فرض کنید شخصی با ورود به سایت شما سریعا این پیام را دریافت کنه که : از حضور و عضویت شما در سایت "..." خوشحالیم؛ و در ادامه مشخصات نام کاربری و رمز عبور رو هم برای مشتری ارسال کنید. به نظرتون همین حرکت به ظاهر کوچیک چقدر تاثیرگذار خواهد بود. بیایید بررسی کنیم (Lets Go) :

  • اول از همه اینکه شما با این کار به مشتری خودتون نشون میدید که اون برای شما ارزشمنده و به حضورش در فروشگاه خودتون بها میدید
  • دوم اینکه مشتری حتما متوجه این موضوع میشه که شما ارزش زیادی برای کار خودتون قائل هستین و مسلما در ارائه بقیه خدمات کوتاهی نمیکنید
  • سوم شما با باز کردن مسیری برای دریافت پیام از سمت مشتریهای خودتون و پاسخگویی به موقع حس اعتماد رو در ذهن مشتری ایجاد می‌کنید
  • و در نهایت با یک کار بسیار ساده تاثیر بزرگی روی بازدید کننده سایتتون میذارید که اون شخص رو به مشتری وفادار و همیشگی شما تبدیل میکنه.

موارد و امتیازات دیگه هم هست که برای گرفتن اطلاعات بیشتر میتونید با مطالعه مقاله "روش های فوق العاده افزایش فروش" و یا مطالعه سری مقالات "با بازاریابی پیامکی دقیقا به قلب هدف بزنید" در وبلاگ "ملی پیامک"، ایده‌ بگیرید.

چطور برای مشتری‌هامون پیام ارسال کنیم؟!

اولین چیزی که ممکنه به ذهنتون برسه این هست که شما فروشگاه آنلاین رو راه‌اندازی کردید که ارائه خدمات در هر ساعت شبانه‌روز و حتی در سفر هم براتون امکان پذیر باشه و نمی‌خوایید دائم درگیر و نگران فروشگاه فیزیکی خودتون باشید.
قطعا ارسال پیامک به تک تک مشتریان مخصوصا زمانیکه تعداد بازدیدها بالا میره کار سخت و خسته کننده‌ایی خواهد بود. پیشنهاد ما به شما استفاده از پنل‌های اس ام اس یا همون سامانه‌های پیامکی برای ارسال پیامک انبوه است.

 

نکاتی که پیش از ارسال اولین پیامک تبلیغاتی تان باید بدانیدحتما بخوانید: نکاتی که پیش از ارسال اولین پیامک تبلیغاتی تان باید بدانید

شما با داشتن پنل اس ام اس و سامانه پیامکی در واقع شما ابزاری رو در اختیار خواهید داشت که بطور همزمان حجم بالایی از پیامک را ارسال و یا حتی از طرف مشتریان دریافت کنید و مهم‌تر از همه پیامک‌ها رو از طریق پنل اس ام اس، مدیریت و سازماندهی کنید. از طریق سامانه‌ پیامکی برای جذب و تعامل بیشتر با مشتری‌ها حتی می‌تونید، نظرسنجی و مسابقات پیامکی هم برگزار کنید.

اما برای اینکه یک سامانه خوب داشته باشیم باید بدونیم که ویژگی‌های یک سامانه پیامکی خوب اصلاً چی هست و اینکه این سامانه چه خدماتی رو قراره در اختیار شما قرار بده. بنابراین یک سامانه پیامکی ایده آل باید:

  1. محیط کاربری بسیار ساده‌ایی داشته باشه تا هر شخصی با هر سطح سوادی به راحتی بتونه ازش استفاده کنه؛
  2. باید نیازهای مشتریان رو برای بازاریابی پیامکی رفع کنه و مدام به‌روز رسانی بشه؛
  3. بانک شماره‌های کامل و تفکیک شده داشته باشه تا در صورت نیاز به بازار هدف خاصی، دسترسی به اون قشر ساده باشه؛
  4. بصورت شبانه‌روزی پشتیبانی و خدمات ارائه بده؛
  5. کمترین اختلال رو برای دریافت و ارسال پیامک‌ها داشته باشه؛
  6. با وجود داشتن تمام این ویژگی‌ها مقرون بصرفه هم باشه؛

چطور و از کجا باید برای خرید پنل اس ام اس اقدام کرد ؟

"سامانه پیامکی" و یا "پنل اس ام اس" نرم افزارهای تحت وب هستند که به سیستم‌های مخابرات متصل هستند و از طریق شرکت‌هایی که در اصل نماینده مخابرات هستند و صلاحیت ارائه این خدمات رو دارند، به متقاضیان ارائه می‌شوند. "ملی پیامک" هم یکی از همین شرکت‌هاست که سرویس‌های ارسال پیامک ارائه می‌دهند.

شما با مراجعه به وب‌سایت melipayamak.com که یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین ارائه‌دهندگان پنل‌های اس ام اس است، می‌تونید از مشاوره‌های انلاین، تلفنی و حضوری این تیم حرفه‌ایی استفاده کنید و یک پنل با ویژگی‌ها و امکانات منحصر به فرد تهیه کنید.

برای انتخاب یک پنل اس ام اس مناسب، حتما به مشاوره نیاز پیدا خواهید کرد، چراکه اولا با برخی اصطلاحات من جمله اپراتورها، آشنایی ندارید و حتماً باید هدفمند پنل رو انتخاب کنید و حتی آینده‌نگر هم باشید. ولی اصلا نگران نباشید چراکه کارشناسان تیم ملی پیامک به صورت 24/7 پاسخگوی تمام کاربران سایت هستند. برای نهایی کردن خریدتون، حتما نکات زیر رو در نظر بگیرید:

نکاتی که در زمان انتخاب سامانه باید در نظر بگیرید

با توجه به اینکه تجارت الکترونیک در کشور ما تقریبا نوپاست، انتخاب یک شرکت مناسب برای خرید و استفاده از امکانات سامانه‌های پیامکی خیلی مهم و ضروریه. بنابراین:

  1. اولین و مهمترین نکته بابت پیامک‌هایی هست که ارسال اونها با مشکل روبرو شده و یا ساده‌تر بگیم به دست شخص مورد نظر نرسیده. اصلاً می‌دونستید که نباید هزینه‌ایی بابت اونها از شما کسر بشه؟
  2. دومین نکته قیمت‌ها و تعرفه‌هایی هست که بعضی از سامانه‌ها دارند، قیمت‌های بسیار پایین و حتی کمتر از نرخ مخابرات رو ارائه می‌کنند که صد در صد از جای دیگه براتون جبرانش میکنن که یکیش همین پیام‌های ارسال نشده و برگشت خورده می‌تونه باشه.
  3. سومین مورد حذف شدن شماره‌های تکراری است که ممکنه چندین بار در لیست تکرار شده باشه، پنل مناسب فقط یک بار به هر شماره، پیام ارسال و هزینه‌ش رو محاسبه میکنه.
  4. چهارمین نکته توجه به تعداد کاراکترهاست که متاسفانه در بسیاری موارد بهش توجه نمیشه و پیام در قالب دو پیامک ارسال میشه و هزینه زیادی رو برای شما خواهد داشت.
  5. و نکته نهایی بررسی امکانات پنل و انتخاب یک شرکت مناسب با پشیبانی قوی و خدمات پس از فروش مناسبه.

بنابراین هنگام انتخاب سامانه دقت لازم رو داشته باشید تا از طریق یک شرکت معتبر وارد عمل بشید در نتیجه بهترین استفاده و بهره‌وری رو از این روش عالی داشته باشید. مثلا سامانه پیام کوتاه "ملی پیامک" دارای امکانات منحصر به فردی هست که در زیر به برخی از اونها اشاره کرده‌ایم:

  1. تعرفه پایین
  2. 99/99 درصد آپ تایم
  3. ایجاد وب سرویس درخواستی
  4. بازگشت هزینه پیامک‌های نرسیده
  5. پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
  6. 30 روز ضمانت بازگشت وجه

در آخر اینکه....

در دنیای رقابتی امروز در هر زمینه‌ای من جمله تجارت الکترونیک، راه‌های خلاقانه و کم هزینه زیادی برای بها دادن به مشتری‌ها و جلب رضایت اونها وجود داره. راه‌هایی برای پی‌گیری و ارائه خدمات پس از فروش. پیگیری خدمات و ارتباط با مشتری برای هر کسب و کاری بسیار حیاتی است چراکه سبب تکرار خرید و در نهایت ادامه حیات فروشگاه ما میشه.

هر مشتری راضی که دو یا سه بار از فروشگاه ما خرید کنه حتما وب‌سایت ما رو به دوستان و اطرافیانش هم معرفی می‌کنه پس در تجارت آنلاین همیشه بدنبال روش‌های ساده و تاثیرگذار باشید.

خب دوستان ممنون که تا اخر این نوشته با ما همراه بودین ولی از حق نباید گذشت که مطالب خوبی رو با هم بررسی کردیم. حالا وقت جمع‌بندی چیزهایی هست که یاد گرفتیم:

  1. گول این رو نخوریم که حتما باید هزینه زیادی رو برای جذب مشتری و جلب اعتمادش به فروشگاهمون صرف کنیم؛
  2. در کنار تبلیغات پر هزینه راه‌های بسیار کاربردی، کم هزینه و سریعی وجود داره که میشه با مشتری، دائم در ارتباط بود؛
  3. پنل‌های اس ام اس یکی از کاربردی‌ترین و سریع‌ترین راه‌های ارتباط با مشتریهامون هستند چراکه این روزها همه گوشی همراه دارند و آمار نشون داده 98 درصد اس ام اس ها خونده میشن؛
  4. با استفاده از سامانه پیامکی خیلی راحت می‌تونیم همزمان با چندصد مشتری در ارتباط باشیم، ارسال پیامک تبلیغاتی و یا حتی دریافت پیامک هم امکانپذیر هست؛
  5. با استفاده از سامانه‌های پیامکی حتی میتونیم پیام‌ها رو کنترل و مدیریت کنیم، مسابقات پیامکی داشته باشیم و یا قرعه‌کشی بین مشتری‌هامون انجام بدیم؛
  6. از اونجاییکه تجارت آنلاین رو انتخاب کردیم تا آزادانه فعالیت کنیم و دوست نداریم دائم درگیر پاسخگویی به مشتریان باشیم، به لطف تکنولوژی میتونیم از طریق وب‌سرویس پیامکی، پنلی که خریدیم رو به وبسایت فروشگاه متصل کنیم و با ارتباط دادن سامانه پیامکی به وب‌سایتمون، تمامی این کارها رو اتوماتیک انجام بدیم؛

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید