30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا آخر هفته
مشاهده تخفیف‌ها
بهترین ابزارهای بررسی سئو سایت

بهترین ابزارهای بررسی سئو سایت

0

اگر در عرصه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنید و یا مدیریت سایتی را به عهده‌دارید، حتماً واژه سئو به گوشتان خورده است. سئو (SEO) مخفف عبارت انگلیسی Search Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است.

درواقع، سئو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها است که باعث قرار گرفتن نام وب‌سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی کلمات کلیدی در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری می‌شود.

سئو با ارتقا رتبه سایت شما در موتورهای جستجو، موجب افزایش ترافیک سایت، جذب مشتری بیشتر، برندینگ و افزایش فروش می‌شود.

کاربردی‌ترین ابزار تحلیل‌گر سایت

برای اینکه وب‌سایت شما از کیفیت سئو خوبی برخوردار باشد نیاز به ابزاری دارید که به کمک آن بتوانید سایت خود را از جنبه‌های مختلف بررسی و آنالیز کنید. پس اگر می‌خواهید زودتر از رقبایتان دیده شوید و در بیزینس خود موفق باشید بیایید این ابزارها با یکدیگر بررسی کنیم.

1. گوگل سرچ کنسول (گوگل وبمستر تولز)

گوگل سرچ کنسول یا گوگل وبمستر، یکی از ابزارهای ضروری برای هر وبمستر است. استفاده از این ابزار و تنظیم آن برای وب‌سایت کاملاً رایگان است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا به‌صورت دقیق و حرفه‌ای از وضعیت سئو وب‌سایت خود آگاه شوید.

استفاده از این ابزار بسیار ساده است و شما با گذراندن دوره آموزش گوگل وبمستر و یادگیری نحوه استفاده از آن، به راحتی می‌توانید متوجه شوید که چه تعداد از بازدیدکنندگان از طریق موتور جستجوی گوگل به سایت شما واردشده‌اند؟

و یا اینکه سایت شما با جستجوی چه کلماتی در صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل نمایش داده‌شده است؟ روزانه نرخ کلیک (CTR) سایت شما چقدر است ?  و لینک‌های داخلی و خارجی سایت شما چقدر است؟

همچنین گوگل وبمستر تولز به شما این امکان را می‌دهد تا به‌سرعت متوجه خطاهای سایت خود شوید و مشکلات آن را مرتفع سازید.

2. ابزار پرکاربرد گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یکی دیگر از ابزارهای محبوب و رایگان گوگل است که برای بهینه‌سازی سایت به‌کار می‌رود. این ابزار آنلاین به شما اطلاعات دقیقی درباره رفتار و عملکرد بازدیدکنندگان و کاربران سایت ارائه می‌دهد. ازجمله این اطلاعات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرخ کلیک و بازدید در کدام صفحات سایت بیشتر است؟
  • مدت‌زمان ماندگاری کاربران و بازدیدکنندگان در سایت چقدر است؟
  • مدت‌زمانی که کاربران در صفحات مختلف سایت شما به گشت‌وگذار پرداخته‌اند، چقدر است؟
  • موضوعات موردعلاقه بازدیدکنندگان و کاربران در سایت شما چیست؟
  • کاربران بیشتر از چه مطلبی در سایت شما بازدید کرده‌اند؟
  • ازدیدکنندگان سایت شما، از کدام مناطق جغرافیایی هستند؟
  • بازدیدکنندگان سایت شما از چه دستگاهی (موبایل یا کامپیوتر) برای ورود به سایت، استفاده کرده‌اند؟
  • و...

3. ابزار تحقیق کلمات کلیدی

در حقیقت می‌توان گفت اولین و مهم‌ترین قدم در سئو و بهینه‌سازی سایت، تحقیق کلمات کلیدی و یافتن کلمات کلیدی ارزشمند و مرتبط با محتوای سایت است.

ابزارهایی زیادی وجود دارند که می‌توانند در پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب به شما کمک کنند. دو ابزار پرکاربرد آن عبارتند از:

  • گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner)

این ابزار یکی از سرویس‌های رایگان گوگل است و شما می‌توانید با دارا بودن اکانت گوگل ادوردز از این ابزار استفاده کنید. ابزار گوگل کیورد پلنر به شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب و پر جستجو کمک می‌کند.

بعد از این‌که در ابزار گوگل کیورد پلنر وارد شدید می‌توانید کلمات کلیدی مناسب سایت خود را وارد کنید تا پیشنهاد‌های بهتری از این ابزار دریافت کنید.

نکته: دستیابی به این ابزار گوگل با آی پی ایران امکان‌پذیر نیست و شما باید از فیلترشکن استفاده کنید.

  • گوگل ترندز (Google Trends)

این ابزار نیز مانند ابزار گوگل کیورد پلنر به کاربران کمک می‌کند تا پرکاربردترین کلمه کلیدی را پیدا کنند. با سرچ کلمه کلیدی موردنظر در گوگل ترندز می‌توانید بفهمید که آن کلمه در چه نقاطی و چه زمان‌هایی محبوبیت داشته است.

4. ابزار Ahrefs

یکی دیگر از معرف‌ترین ابزارهای بررسی سئو سایت در بین سئو کاران ابزار Ahrefs است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا یک وب‌سایت بهینه در فضای وب داشته باشید.

با استفاده از Ahrefs می‌توانید رشد ترافیک، لینک‌های دریافتی و همچنین میزان ترافیک وب‌سایت رقبای خود را به‌دقت بررسی کنید.

بنابراین اگر می‌خواهید یک شروع قدرتمند در بهینه‌سازی سایت خود داشته باشید، Ahrefs تمام اطلاعات موردنیاز برای موفقیت در این زمینه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • امکانات ابزار  Ahrefs

  1. تحلیل رقبا Competitive Analysis
  2. جستجوی کلمات کلیدی Keyword Research
  3. جستجوی بک لینک‌ها Backlink Research
  4. بررسی محتوا Content Research
  5. بررسی رتبه سایت‌ها Rank Tracking
  6. نظارت بر وب‌سایت Web Monitoring

5. ابزار محبوب GTmetrix

یکی از فاکتورهای مهم در جذب کاربران این است که وبسایت در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار گیرد. اما آنچه موجب حفظ کاربر و تبدیل آن به مشتری می‌شود، کیفیت سایت است و به عوامل بسیاری بستگی دارد. یکی از آنها، سرعت لود شدن صفحات سایت است.

ابزار GTmetrix به‌منظور آنالیز سرعت صفحات وب‌سایت به کار می‌رود و به شما در بالا بردن سرعت سایت در زمینه‌های مختلف، کمک می‌کند.

نحوه ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی (آموزش 0 تا 100)حتما بخوانید: نحوه ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی (آموزش 0 تا 100)

کلام آخر ...

تا اینجا با برخی از بهترین ابزارهای بررسی سئو سایت آشنا شدید. این آشنایی سبب می‌شود تا دید بهتری نسبت به مسئله بهینه‌سازی سایت خود داشته باشید.

همچنین شناخت ابزارهای بررسی سئو سایت به شما کمک می‌کنند تا به‌ صورت پیوسته از شرایط وب‌سایت خود آگاه شوید و مسائل و مشکلات را سریعاً شناسایی و برطرف نمایید.

اگر صاحب کسب‌وکار بزرگی هستید و می‌خواهید حضور پررنگ‌تری در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید، لازم است تا کار سئو و بهینه‌سازی سایت خود را به‌صورت اصولی و حرفه‌ای انجام دهید.

نمی‌دانید برای انجام سئوی اصولی سایت خود از کجا شروع کنید؟ اصلاً نگران نباشید، پیشنهاد ما به شما کمک گرفتن از کارشناسان آژانس بازاریابی و تبلیغات اینترنتی "نوین" است.

نوین با توجه به فعالیت و تجربه بالای خود در زمینه دیجیتال مارکتینگ و با در اختیار داشتن امکانات و نیروهای متخصص، آماده است تا به شما در افزایش طبیعی ترافیک سایت و دسترسی به مشتریان واقعی کمک کند.

پس همین حالا به سایت www.novin.com مراجعه کنید و یا با شماره 02163404 داخلی 3 تماس بگیرید تا با دریافت مشاوره تخصصی و کاملا رایگان، در حوزه فعالیتی خود و در میان رقبا، خوش بدرخشید.

 

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.
شرایط و قوانین را مطالعه کرده و قبول دارم.

پنل خود را انتخاب کنید