30% تخفیف خرید پنل پیامکی، فقط تا 13 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
روش‌های بازاریابی و تبلیغات آموزشگاه ها: محصلان را به سمت آموزشگاه سرازیر کنید

روش‌های بازاریابی و تبلیغات آموزشگاه ها: محصلان را به سمت آموزشگاه سرازیر کنید

2

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در جهان، مهم‌ترین صنعتی که به موازات آن رشد می‌کند، صنعت آموزش است. امروزه محال است در کوچه و خیابانی قدم بزنیم و برق تابلوی آموزشگاه‌های گوناگون توجه ما را جلب نکند. قبلاً تک‌وتوک آموزشگاه‌هایی در گوشه و کنار شهر دیده می‌شدند اما این روزها فقط به تعداد دانشجویان، اساتید و انواع کورس‌های آموزشی اضافه می‌شود.

جالا یک سوال مهم، مگر می‌شود این حجم از دانش‌آموز، هنرجو، استاد و این همه کلاس‌های آموزشی را همچون گذشته و با روش های سنتی سرو سامان داد؟ مسلماً پاسخ منفی است. اما برای این کار چاره‌ای هم داریم. ما به شما سامانه پیامکی ملی پیامک را پیشنهاد می‌دهیم تا از طریق سامانه نه تنها به بهترین شکل به تبلیغ آموزشگاه خود بپردازید، بلکه برای ساماندهیِ تمام بخش‌های داخلی آموزشگاه از آن استفاده کنید.

انواع روش‌های تبلیغاتی برای آموزشگاه‌

قبل از راه‌اندازی پنل بیایید با روش‌هایی آشنا شویم که قرار است در مسیر تبلیغات به شما کمک کند. اولین روش، راه‌اندازی سایت است:

راه‌اندازی سایت

راه‌اندازی یک سایت مزایای زیادی برای آموزشگاه شما دارد، از جمله:

  • از هنرجویان بخواهید آنلاین ثبت نام کنند و از این طریق فرآیند زمان‌بر مراجعه حضوری و ثبت‌نام را برای آن‌ها راحت کنید
  • توضیحات کامل دوره‌ها و سرفصل‌های کلاس را به هنرجویان آموزش داده و فایل‌های مربوطه را در سایت بارگزاری کنید
  • از طریق محتواهای مفید و کاربردی کلی از مخاطبان گوگل را به سمت سایت خود جلب کنید و از این طریق مشتریان بیشتری داشته باشید

یکی از روش‌های راه‌اندازی سایت، استفاده از سامانه‌های سایت ساز است. از بهترین این سامانه‌ها، سامانه سایت ساز پرتال است، چراکه شما بدون هیچ پیش‌نیاز و اطلاع از برنامه‌نویسی به راحتی می‌توانید سایت خود را راه‌اندازی کنید. باور ندارید؟ پرتال به شما یک هفته تست رایگان می‌دهد.

تبلیغات گوگل

گوگل ادوردز، پلتفرم تبلیغات گوگل برای نمایش وب‌سایت‌ها در جایگاهی بالاتر از جایگاه طبیعی‌شان در نتایج جستجو است. این تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی انتخابی کاربران و جستجوهای قبلی آن‌ها در موتور جستجوی گوگل، نمایش داده می‌شود که هر کدام از این لینک‌ها به یکی از صفحات وب‌سایت مورد نظر بازاریابان لینک می‌شود.

گوگل ادوردز بر اساس کلمات کلیدی کار می‌کند. به این ترتیب، وب‌سایت‌های مختلف می‌توانند با استفاده از کلمات کلیدی دلخواهشان تبلیغی را ایجاد کنند تا کاربران هنگام جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر، این تبلیغات را مشاهده کنند. برای آشنایی بیشتر به صفحه گوگل ادوردز در سایت نوین مراجعه کنید.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یکی از جدیدترین کانال‌های ارتباطی با مردم است. هیچ شکی نیست که شبکه‌های اجتماعی، روزبه‌روز میان مردم محبوب‌تر می‌شوند و بخش عظیمی از فعالیت‌های اینترنتی را دربر می‌گیرند.

با این حال مخاطبین، اساتید و پرسنل یک آموزشگاه طیف گسترده‌ای از سنین متفاوت هستند. در حقیقت، بیشترین کاربران شبکه‌های اجتماعی را جوانان تشکیل می‌دهند. ممکن است بگویید بیشتر مراجعان ما جوان هستند، اما آنها که تمام ماجرای شما نیستند. اساتید، پرسنل و والدین محصلین آموزشگاه شما ممکن است از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند یا به اندازه‌ی جوانان درگیر شبکه‌های اجتماعی نباشند. بنابرین شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند تمام عملکرد و خواسته‌هایتان را به اندازه پنل پیامکی آموزشگاه پوشش بدهد.

پنل پیامکی آموزشگاه

در طی سال‌های گذشته، پیامک در دسترس‌ترین ابزار برای ارتباطات بوده است. در سال 2010 سرویس اس‌ ام‌ اس با 4/16 بیلیون کاربر محبوب‌ترین و متداول‌ترین کانال ارتباطی در جهان بود. در استفاده از پنل پیامکی آموزشگاه شما در سه سطح کاملا هدفمند  می‌توانید تبلیغات خود را انجام دهید:

1- افزایش مشتریان ثابت

شما ابتدا لیستی از مشتریان و محصلان فعلی خود را آماده کرده و در مرتبه‌ اول، پیامک‌های تبلیغاتی خود را برای این دسته می‌فرستید. این را بدانید که دانشجویان و محصلینی که از یکی از دوره‌های شما استفاده کرده‌اند، خیلی راحت‌تر از کسانی که با آموزشگاه شما آشنایی ندارند، از سرویس‌هایتان استفاده می‌کنند. شاید باورتان نشود، اما حداقل 40% از درآمد شما را مشتریان ثابت تامین می‌کنند.

با استفاده از یک سامانه پیامکی، همیشه آن‌ها را با آموزشگاه خود درگیر نگه دارید و به تدریج تعداد مشتریان ثابت خود را افزایش دهید.

2- تمام پیامک‌ها خوانده می‌شوند !

پنل اس ام اس ملی پیامکشاید باورتان نشود اگر به شما بگویم که 98% از پیامک‌ها در بازه‌ای حدود 3 دقیقه از زمان ارسال خوانده می‌شوند.

برای درک نیرویی که در این عدد وجود دارد، چند آمار دیگر را برای شما می‌آورم. طبق آمار 84% از پست‌های فیسبوک رد می‌شوند، 71% از توئیت‌ها نخوانده رها می‌شوند، 63% از پست‌های اینستاگرام هرگز دیده نمی‌شوند و 88% از ایمیل‌ها، هرگز خوانده نمی‌شوند. در نتیجه چنانچه شما قصد دارید پیامتان حتماً خوانده شود، ارسال پیامک از طریق پنل پیامکی آموزشگاه راه‌جل بهتری است.

3- انتخاب کنید که پیامک‌هایتان را برای چه کسی بفرستید !

چه بخواهید از میان لیست مشتریان خود پیامک بفرستید، چه بخواهید تبلیغات وسیع انجام دهید، می‌توانید انتخاب کنید چه کسانی پیامک‌های تبلیغاتی شما را دریافت کنند. برای مثال می‌توانید انتخاب کنید که برای محدوده‌ خود پیامک بفرستید یا اگر آموزشگاه شما دخترانه است، تنها برای دختران سال پیامک ارسال کنید. این باعث می‌شود که تبلیغات شما در سطحی کاملاً هدفمند عمل کند.

موارد استفاده از پنل پیامکی آموزشگاه

برای استفاده از پنل پیامکی آموزشگاه می‌توانید از ایده‌های زیر کمک بگیرید. در عین حال با یک برنامه‌ریزی مشخص می‌توان از تمام ماژول‌های سامانه برای جذب محصل جدید و تعامل با دانش‌آموزان سابق نیز استفاده کرد:

تبلیغات گسترده در شادگان از طریق بازاریابی پیامکیحتما بخوانید: تبلیغات گسترده در شادگان از طریق بازاریابی پیامکی

شروع دوره‌های جدید

یکی از بهترین راه‌ها تبلیغات شروع دوره‌های جدید ارسال پیامک اطلاع‌رسانی از طریق پنل پیامکی آموزشگاه برای تمام محصلان است. آن‌هایی که قبلاً از دوره‌هایتان استفاده کردند، با دریافت این پیام ترغیب می‌شوند به فراخور نیازشان از این دوره‌ جدید استفاده کنند یا پیامک شما را برای دوستان و آشنایان بفرستند.

3 دقیقه وقت بگذارید و شروع دوره‌ جدید را از طریق پنل اس ام اس آموزشگاه برای مشتریان خود ارسال کنید. خواهید دید که زنگ‌های پی‌درپیِ تلفن آموزشگاهتان مجال استراحت را هم از شما خواهد گرفت.

پیامک‌های اضطراری

در یک آموزشگاه کلی پیام‌های اضطراری هست که باید در سریع‌ترین زمان ممکن به دست محصلان برسد. می‌پرسید مثلاً چه؟ مثلاً اینکه کلاسی قرار است کنسل شود، یا به علت بدی آب‌وهوا آموزشگاه تعطیل است، یا قرار است امتحانی برگزار کنید !

در تمام این موارد باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تعداد زیادی از افراد اطلاع‌رسانی کنید. در این شرایط چه راه‌حلی راحت‌تر، بی‌دردسرتر و ارزان‌تر از ارسال اس ام اس از طریق پنل پیامکی آموزشگاه وجود دارد؟

برگزاری نظرسنجی

نظرسنجی پیامکیدر تمام کسب‌وکارها نظرسنجی، تاثیر به سزایی در رشد و پیشرفت آن کار دارد. اما در مورد آموزشگاه‌ها قضیه خیلی خیلی جدی‌تر است. من به جرات می‌توانم بگویم که یکی از محورهای اصلی درآمد یک آموزشگاه حول نظرسنجی و رضایت محصلان می‌چرخد. در حقیقت، نظرسنجیست که همه چیز را در آموزشگاه شما تعیین می‌کند و اگر غیر از این باشد، در عرصه‌ تنگاتنگ رقابت به سرعت از دور خارج می‌شوید.

شما باید در پایان هر دوره‌ آموزشی از تک تک شاگردان کلاس نظرسنجی کنید و براساس این نظرسنجی‌ها در مورد اساتید آموزشگاهتان تصمیم‌گیری کنید. اگر می‌بینید که سه ترم است بچه‌ها از استاد فتوشاپ راضی نیستند، قطعاً با این استاد باید قطع همکاری کنید. چرا؟ خیلی ساده است، چون بازخورد منفی بر خلاف بازخورد به سرعت برق‌وباد منتشر می‌شود و یک کلاس می‌تواند تمام آموزشگاه شما را زیر سوال می‌برد.

راحت‌تر از پنل اس ام اس آموزشگاه راهی برای نظرسنجی وجود ندارد. استفاده از سامانه پیامکی برای نظرسنجی‌ها چند کاربرد اساسی دارد:

  • تمام کاربران تلفن همراه دارند و از آن به راحتی استفاده می‌کنند
  • در زمان صرفه‌جویی می‌کنید و هزینه‌ خیلی کمی می‌پردازید
  • با این روش آرشیوی از تمام نظرسنجی‌ها دارید و می‌توانید هر زمان که لازم شد از آن استفاده کنید

برگزاری مسابقه

از آنجایی که اکثر مخاطبان شما را جوانان تشکیل می‌دهند، می‌توانید برای اینکه محصلانتان و حتی کسانی که دانشجوی شما نیستند را به هیجان بیاورید، با استفاده از پنل پیامکی آموزشگاه هفتگی یا ماهانه برایشان مسابقه پیامکی ترتیب بدهید.

مثلاً ‌می‌توانید سالانه مسابقه استاد محبوب در آموزشگاه داشته باشید. این باعث می‌شود که هم اساتید شما به کیفیت کار خود اهمیت بدهند ،زیرا می‌دانند که توسط آموزشگاه ارزیابی می‌شوند و هم محصلان به کیفیت کار اساتید دقت کنند و تکاپویی در آموزشگاه برای رقابت راه بیفتد.

اطلاع رسانی و رویدادهای ویژه

پنل اس ام اس آموزشگاهشما می‌توانید تمام اطلاع‌رسانی‌ها و رویدادهای‌ ویژه در آموزشگاه را از طریق پنل اس ام اس آموزشگاه برای مشتریان خود بفرستید. برای مثال اگر آموزشگاه شما بوفه یا کافی‌شاپ دارد، از طریق سامانه پیامکی برای مشتریان پیشنهادات ویژه و تخفیف‌های خوشمزه بفرستید. یا اگر قرار است همایشی برگزار کنید می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید که از طریق پیامک، رزرو خود را انجام دهند.

پیاده‌سازی مراحل اتوماسیون مالی

چه راهی بهتر از اینکه از طریق پیامک مشتریان خود را از وضعیت مالی‌شان آگاه کنید. اگر محصلان قرار است شهریه خود را ماهانه و اقساطی پرداخت کنند، به راحتی با ارسال یک پیامک تاریخ اقساطشان را به آن‌ها یادآوری کنید. یا اگر پرداخت خود را توسط چک انجام داده‌اند با ارسال پیامک تاریخ چک‌هایشان را یادآوری کنید.

روابط درونی کادر اداری

سامانه پیامکی یک ابزار فوق‌العاده است که به وسیله‌ی آن می‌توانید تمام پرسنل را هماهنگ کنید، جلسات هفتگی و ماهانه را به آنها یادآوری کنید. حتی می‌توانید یک قانون برای مرخصی تعیین کنید و از پرسنل بخواهید مثلاً از دو روز قبل مرخصی‌های خود را از طریق پنل پیامکی آموزشگاه اطلاع بدهند. این روش نه تنها به سرعت شبکه‌ای از ارتباطات میان شما و همکارانتان ایجاد می‌کند، بلکه مشارکت با پرسنل را هم افزایش می‌دهد.

ارائه پنل پیامکی آموزشگاه در شرکت ملی پیامک

پنل اس ام اس ملی پیامکپنل پیامکی آموزشگاه نه محدودیت زمانی دارد و نه محدودیت مکانی که این دو جزو بهترین مزایای تبلیغات پیامکی هستند. قابلیت‌های بی‌شماری در سامانه پیامکی وجود دارد، در نتیجه هرچه بیشتر از سامانه استفاده کنید، بیشتر با مزایای و پتانسیل‌های بالقوه‌ آن آشنا شده و می‌توانید برای برای تبلیغ آموزشگاه از آن‌ها استفاده کنید.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در مورد پنل اس ام اس آموزشگاه زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است، با بخش پشتیبانی ملی‌پیامک به شماره تلفن 02163404 تماس بگیرید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید