30% تخفیف خرید پنل پیامکی، فقط تا 13 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
چگونه به کمک پیامک، بازاریابی خود را گسترش دهیم؟

چگونه به کمک پیامک، بازاریابی خود را گسترش دهیم؟

1

همه کسب‌و‌کارها چه به صورت آنلاین و چه به صورت سنتی، همگی به دنبال جذب مشتری بیشتر هستند. کسب‌و‌کارها از روش‌های بازاریابی متعددی از جمله بازاریابی دهان به دهان، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی و... در جهت گسترش بازار هدف، جذب مخاطب جدید و حفظ مشتریان قدیمی استفاده می‌کنند. هرکدام از این روش‌ها مزایای خاص خود را دارند و ممکن است گاهی اوقات انجام آنها حتی اثربخش هم نباشد.

به علاوه، انتخاب هریک از این روش‌ها به نوع محصول، مقدار بودجه و مخاطب هدف کسب‌و‌کار شما نیز بستگی دارد. اما در میان این روش‌ها، رویکرد بازاریابی پیامکی با استفاده از پنل اس ام اس برای هر نوع کسب‌و‌کاری قابل اجرا و موثر است. طبق تحقیقی که توسط یکی از سرویس‌های پیامکی خارجی انجام شده است، نشان می‌دهد که بازاریابی پیامکی دارای اثربخشی بیشتری است نسبت به بودجه‌ای که صرف آن می‌شود.

استفاده از تلفن همراه آنچنان گسترش یافته است که نشان می‌دهد در سال 2019، تعداد کاربران تلفن همراه هوشمند، بیش از 5 میلیون نفر، می‌باشند . در طول چهار سال گذشته، سهم ترافیک آنلاین از تلفن‌های همراه، تقریبا دو برابر شده است. علاوه بر ترافیک گسترده دستگاه های موبایل، میزان انجام خریدهای اینترنتی نیز با تلفن همراه در سال‌های گذشته چند برابر شده است و افراد بسیاری با گوشی های همراه خود، محصولات مختلف را بررسی، مقایسه و خریداری می‌کنند. همه این آمارها نشان می‌دهد که با بازاریابی پیامکی می‌توان با صرف بودجه‌ای بسیار کم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از تبلیغات خود بازخورد مثبت گرفته و کسب‌و‌کار خود را گسترش دهیم.

چرا پیامک انتخاب مناسبی برای توسعه کسب‌و‌کار من است؟

مزیت اصلی بازاریابی پیامکی، ارسال پیامک‌ انبوه به صورت خودکار به طیف وسیعی از مخاطبان هدف است. به‌طور کلی، بازاریابی پیامکی به دلایل زیر، گزینه مناسبی برای معرفی کسب‌و‌کارها و خدمات آنها به مشتریان هدف است:

  • بازاریابی پیامکی روشی مقرون به صرفه برای کسب‌و‌کارهای نوپا و کوچک است
  • طبق تحقیقات بازاریابی، میزان اثربخشی پیامک 8 برابر ایمیل است.
  • نرخ دیده شدن پیامک‌ها، 98 درصد است.
  • پیامک و بازاریابی پیامکی به ابزار خاصی وابسته نیست و تمام مشتریان می‌توانند پیامک تبلیغاتی شما را مشاهده کنند.
  • ارسال پیامک به مکان و مخاطبین شما وابسته نیست. شما می‌توانید در هرجایی سرویس پیامکی خود را فعال کرده و پیامک انبوه ارسال کنید.

حالا با در نظر گرفتن همه این مزایا و همچنین گسترش استفاده و محبوبیت تلفن‌های هوشمند در میان مردم، بازاریابی پیامکی، فرصتی طلایی برای بازاریابی کسب‌و‌کار شما به شمار می‌آید.

از کجا بازاریابی پیامکی خود را شروع کنیم؟

با وجود دلایلی که در بالا ذکر شد، می‌توان نتیجه گرفت که بازاریابی پیامکی روشی موثر برای تبلیغات کسب‌و‌کارهای کوچک و نوپا است چراکه با هزینه‌ای بسیار کم، می‌توانند به گروه بزرگی از مشتریان هدف خود دست یابند.
حالا اگر شما هم تصمیم دارید برای توسعه کسب‌و‌کار خود از بازاریابی پیامکی استفاده کنید، برای شروع کار و فراهم آوردن مقدمات انجام یک تبلیغات هدفمند، بهتر است نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

1. انتخاب یک سرویس ارسال پیامک مناسب

برای انتخاب سرویس ارسال پیامک، باید امکانات و ویژگی های کلیدی آن را در نظر بگیرید. اول از همه، تعرفه و بسته‌های پیامکی مختلف آن را بررسی کنید. از تعداد پیامک هر بسته و قیمت هر پیامک، مطلع شوید. از مهم ترین امکاناتی که باید مدنظر قرار دهید، امکان تست سامانه و پشتیبانی شرکت ارائه دهنده پنل پیامکی است.

در میان سرویس‌های ارائه دهنده پنل پیامکی در بازار، ملی پیامک، حرف اول را می‌زند. محیط کاربری پنل اس ام اس ملی‌پیامک بسیار ساده است یعنی ارسال، دریافت و مدیریت پیامک‌های انبوه به راحت‌ترین شکل ممکن در آن صورت می‌پذیرد. اما وقتی در کاربرد این سامانه دقیق‌تر می‌شویم، با بیش از 60 امکان پیامکی متنوع روبرو خواهیم شد. امکاناتی که هر‌کدام می‌توانند نقش مهمی در رشد کسب‌و‌کار شما داشته باشند.

2. انتخاب منطقه مورد نظر برای تبلیغات

مطمئناً می‌خواهید که از از شهرها و مناطق مختلفی مشتری داشته باشید. با استفاده از پنل اس ام اس ملی پیامک، می‌توانید با توجه به منطقه، محله، شهر و کد پستی، پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.

3. مشخص نمودن هدف

در هنگام شروع کمپین بازاریابی پیامکی بهتر است اهداف کوچکی برای کسب‌و‌کار خود تعیین کنید. هر هدفی که انتخاب می‌کنید، بر روی آن متمرکز شوید. برای مثال، برای یک محصول خاص، یک گروه خاص را مشخص کنید و برای آنها پیامک ارسال کنید. با استفاده از سامانه ملی پیامک می‌توانید، با توجه به سن، جنسیت، مکان جغرافیایی، اصناف و مشاغل مختلف، پیامک تبلیغاتی هدفمند ارسال کنید.

4. طراحی استراتژی 

برای درگیر کردن مشتری‌ها یا به اصطلاح اینگیجمنت آنها، باید استراتژی طراحی کنید. البته به دست آوردن اینگیجمنت بالا در کانال‌های بازاریابی مختلف، کار آسانی نیست. اما تکنیک‌هایی وجود دارند که شما را به مشتریان آنلاین مرتبط می‌کنند. برای مثال، در هنگام پرداخت، یک گزینه انتخابی قرار دهید و شماره تلفن همراه مشتریان را بگیرید. برای دریافت شماره تلفن مشتریان، دلایل قانع کننده‌ای باید داشته باشید.

بطور مثال برای اطلاع‌رسانی از جوایز و تخفیف‌ها، از آنها شماره بگیرید و در زمان مناسب خود برای آنها پیامک ارسال کنید. تحقیقات بازاریابی نشان می‌دهند، زمانی‌که مشتریان یک پیشنهاد منحصر به فرد دریافت می‌کنند، تمایل بیشتری به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی‌شان دارند. برای مثال می‌توانید به مناسبت تاریخ تولد مشتریان‌تان، یک جایزه یا تخفیف مختص آنها، ارسال کنید.

تکنیک‌های افزایش فروش با استفاده از بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی یک روش قدرتمند و مقرون به صرفه برای کاربران تلفن همراه است. اما برای اینکه بتوانید از سرویس پیامکی خود بیشترین استفاده را ببرید، بهتر است برخی نکات زیر را رعایت کنید که عبارتند از:

  • به مخاطبان‌تان پیشنهادی دهید که نتوانند رد کنند؛

کمتر کسی می‌خواهد پیامک‌های تبلیغاتی دریافت کند. بنابراین پیامک تبلیغاتی بدون داشتن یک CTA (کال تو اکشن) جذاب، نمی‌تواند موثر باشد. برای ارائه یک پیشنهاد متقاعد کننده، به مخاطبین‌تان، سرویس‌های خاص ارائه دهید، این خدمات می‌تواند یک کد تخفیف یا گزینه‌های دیگر باشد.

  • زمان و تعداد پیامک‌های ارسالی خود را مشخص کنید؛

اگر پیامک‌های زیادی برای مشتریان‌تان ارسال کنید، ممکن است آنها شماره شما را مسدود کنند. اگر به اندازه کافی پیامک نفرستید، فروش خود را از دست خواهید داد. بنابراین باید تعداد بهینه پیامک‌ها و زمان مناسب ارسال پیامک را کاملاً مشخص کنید. زمان ارسال و تعداد پیامک ارسالی، به نوع کسب‌و‌کار شما، محتوای پیامک و مخاطبان هدف شما، بستگی دارد. برای مثال، اگر صاحب یک آرایشگاه بداند که مشتریانش به طور متوسط، ماهی یکبار به او مراجعه می‌کنند، باید هر سه هفته یکبار به مشتریان خود پیامک‌های اطلاع رسانی و پیشنهادات تخفیف و... را ارسال نماید.

  • کلمات مورد استفاده در پیامک‌تان را با دقت انتخاب کنید؛

اکثر تلفن‌های همراه، خط اول پیامک را روی صفحه به کاربر نشان می‌دهند. بنابراین مخاطبان برای مشاهده بقیه متن پیامک، باید آن را باز کنند. تعداد کلماتی که در ابتدا به کاربر تلفن همراه نشان داده می‌شود، معمولا بین 30 تا 60 کاراکتر است.
این یعنی، شما باید در همان ابتدای متن پیام، مخاطب را ترغیب به باز کردن پیام نمایید. حتی سعی کنید در کلمات ابتدایی از فعل "خرید کردن" استفاده نکنید. مطمئن باشید که مردم با دیدن کلمه خرید، پیامک شما را باز نخواهند کرد، بلکه به جای استفاده از کلمات مرتبط به خرید، از کلمات "تخفیف"، "رایگان" و از این دست کلمات در ابتدای پیامک خود استفاده کنید.

  • اخبار محصولات جدید خود را از طریق پیامک اطلاع رسانی کنید؛

اگر محصول جدیدی به فروشگاه اینترنتی‌تان اضافه کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از پیامک به مشتریان و اعضای سایت خود اطلاع دهید.

  • به مناسبت‌های مختلف به مشتریانتان پیامک ارسال کنید؛

می‌توانید در مناسبت‌های مختلف، پیامک تبریک بفرستید و یک کد تخفیف مناسب آن روز نیز ارائه کنید. به کمک پنل اس ام اس ملی پیامک می‌توانید در تاریخ‌های مختلف، مانند تاریخ تولد مشتری، با ذکر نام خود او در متن اس ام اس، پیامک تبریک ارسال کرده و به این ترتیب او را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.

انتخاب بهترین سامانه پیامکی

همانطور که بیان شد، برای شروع بازاریابی پیامکی باید از بین سامانه‌های پیامکی موجود در بازار، بهترین آنها را با بررسی امکانات و ویژگی‌ هریک، انتخاب کنیم. حالا این سوال مطرح می‌شود که یک سامانه پیامکی مناسب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا به عنوان بهترین سامانه ارسال اس ام اس، شناخته شود؟!

  • پوشش دهی تمام اپراتورها

مشتریان و بازار هدف شما از اپراتورهای مخابراتی مختلفی (ایرانسل، رایتل، همراه اول و...) استفاده می‌کنند. یک سامانه پیامکی خوب، باید تمام اپراتورهای قانونی مخابرات را پوشش دهد و بتواند برای همه آنها پیامک ارسال کند.

  • برخورداری از امکانات کامل 

یک سامانه پیامکی مطلوب، دارای امکانات و ویژگی های متنوعی است که همه این ویژگی‌ها می‌توانند برای کسب‌و‌کارهای مختلف کاربردی باشند. همچنین یک سامانه پیامکی خوب باید دارای تمام امکانات لازم برای بازاریابی پیامکی همه‌جانبه باشد و به طور مداوم به‌روز رسانی شود در کنار آن پنل‌های خود را در دو نوع کاربری و نمایندگی پنل اس ام اس به همراه وب‌سرویس ارائه دهد.

وب سرویس پیامک، به شما این امکان را می‌دهد تا وب‌سایت یا نرم افزار خود را با استفاده از چند خط کدنویسی به سامانه سامانۀ ملی‌پیامک متصل کرده و در زمان‌های مورد نظر، اقدام به ارسال، دریافت و مدیریت پیامک‌های خود از این طریق نمایید.

شما با استفاده از مستندات آنلاین وب سرویس و API ملی پیامک و نمونه کدهای آن که برای بیش از 14 زبان برنامه‌نویسی، به سادگی می‌توانید نرم‌افزار یا وب‌سایت خود را به سامانه ملی پیامک متصل کنید و در زمان های دلخواه خود پیامک‌های هدفمند ارسال نمایید.

  • پشتیبانی تخصصی

پشتیبانی یک سامانه باید قوی بوده و به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی کاربران خود باشد. در خرید هر چیزی، به خصوص خرید پنل‌های پیامکی و ابزارهای دیگر، پشتیبانی از اهمیت زیادی برخوردار است. سامانه ملی پیامک در بین سامانه‌های پیامکی دیگر، از پشتیبانی قوی‌تری برخوردار است. برای مثال، به محض ثبت‌نام در وبسایت ملی پیامک، تیم پشتیبانی بلافاصله با شما تماس می‌گیرند و شما را در خرید و فعالسازی پنل، راهنمایی خواهند کرد.

  • دارای بانک شماره کامل و به‌روز

یک سامانه پیامکی مناسب، بانک شماره تلفن‌های کاملی هم دارد. این شماره‌ها شامل شماره‌های اصناف و مشاغل گوناگون، مناطق مختلف و...  است. سامانه پیامکی ملی پیامک به شماره بیش از 100 شغل دسترسی دارد.

سامانه ملی پیامک؛ پیشرفته‌ترین سامانه پیامکی

سامانه ملی پیامک از معدود سامانه‌های پیامکی است که نه تنها تمام مشخصات و ویژگی‌های لازم به عنوان انتخابی مناسب را دارد، بلکه با داشتن امکانات متنوع و مشاوره‌های تخصصی در زمینه تبلیغات و بازاریابی، به افزایش فروش شما نیز کمک می‌کند.

سامانه ملی پیامک با چهار طرح، پنل پیامکی خود را به بازار عرضه نموده است، پنل پایه، اقتصادی، شرکتی و تجاری. هریک از این پنل‌ها با امکانات متفاوتی ارائه می‌شوند و کاربران با توجه به بودجه‌ای که برای بازاریابی پیامکی خود در نظر دارند، می‎توانند پنل مورد نظر خود را انتخاب و در کمتر از چند دقیقه آن را فعالسازی نمایند. برخی از ویژگی‌های سامانه ارسال اس ام اس ملی پیامک عبارتند از:

  • امکان ارسال پیامک تکی و انبوه
  • امکان دریافت پیامک
  • امکان ارسال پیامک صوتی
  • امکان گزارش‌گیری از پیامک‌های ارسالی و دریافتی
  • امکان ارسال پیامک به صورت طبقه‌بندی شده و هدفمند
  • امکان ارسال تدریجی پیامک
  • دارای دفترچه تلفن کامل و به روز
  • امکان ارسال پیامک مناسبتی و یادآوری
  • امکان ارسال پیامک هوشمند پیامک
  • امکان ارسال هوشمند زمان‌دار
  • امکان برگزاری نظرسنجی و قرعه‌کشی
  • امکان برگزاری مسابقه پیامکی
  • دسترسی کامل به وب‌سرویس

جمع‌بندی چگونه به کمک پیامک، بازاریابی خود را گسترش دهیم؟

در این مقاله دانستیم که چگونه با استفاده از بازاریابی پیامکی می‌توانیم کسب‌و‌کار خود را توسعه دهیم. همچنین آموختیم که پنل‌های اس ام اس با ویژگی‌های منحصر به فرد خود من جمله امکان ارسال پیامک به اصناف و مشاغل مختلف، ارسال پیامک به ساکنین یک محله یا یک شهر خاص، با هزینه‌ای بسیار کم، نه تنها می‌توانند مشتریان فعلی ما را حفظ کنند بلکه با داشتن بانک شماره‌های کامل می‌توانند کسب‌و‌کار ما را به تعداد زیادی از مشتریان جدید نیز متصل نمایند، بنابراین باید سامانه پیامکی مناسبی را برای بازاریابی پیامکی و توسعه کسب‌و‌کار خود انتخاب کنیم.

در این راستا سامانه ملی پیامک، با فراهم آوردن امکان تست 3 روزه‌ی رایگان پنل خود، به کاربران اجازه می‌دهد تا ابتدا تمام زوایای محیط کاربری پنل اس ام اس ملی پیامک را مورد بررسی قرار داده و سپس با خیالی آسوده بهترین انتخاب را داشته باشند. اگر می‌خواهید از پنل ملی پیامک با امکاناتی کامل و منحصر به فرد برای بازاریابی پیامکی کسب‌و‌کار خود استفاده کنید، همین حالا با مراجعه به وبسایت ملی پیامک به آدرس www.melipayamak.com و یا شماره‌گیری 02163404 داخلی 1، با فعالسازی یکی از پنل‌های ملی پیامک، از تمام امکانات آن، بهره‌مند شوید و رونق کسب‌و‌کار خود را تضمین کنید.

 

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید