30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
راهنمای ساخت و راه‌اندازی سامانه پیامکی

راهنمای ساخت و راه‌اندازی سامانه پیامکی

0

امروزه نرم‌افزارهای پیام‌رسان متعددی در دسترس علاقه‌مندان به ارتباطات مجازی، قرار دارند، نرم‌افزارهای متنوعی که به راحتی قابل دانلود هستند و طرفداران زیادی هم دارند. با وجود دسترسی آسان به همه‌ی این نرم‌افزارها، همه‌ی ما در طول روز حتماً چندین پیامک دریافت یا ارسال می‌کنیم.

برای مثال درصورتی‌که کار ضروری داشته باشیم و حوصله‌ منتظر ماندن برای آنلاین شدن شخص مورد نظرمان را نداشته باشیم، قطعا از ارسال پیامک استفاده می‌کنیم.

همچنین از مهم‌ترین استفاده‌های پیامک در زندگی روزمره ما، اطلاع از گردش حساب بانکی‌مان است. با استفاده از پیامک و بدون نیاز به اینترنت می‌توانیم به سرعت از کوچک‌ترین تغییرات در حساب بانکی خود باخبر شویم. تمام اینها نشان از این دارد که تا به امروز هیچ چیز نتوانسته جایگزین پیامک شود.

پیامک در بازار تجارت جهانی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. به‌طوری که نه تنها کسب و کارهای کوچک بلکه بزرگ‎ترین و معروف‌ترین شرکت‌ها هم برای توسعه فعالیت‌ها یا به عبارتی بازاریابی، نیازمند ارسال پیامک برای کارکنان و مشتریان خود هستند.  پس به یقین می‌توان گفت بازاریابی پیامکی جزو مهم‌ترین گزینه‌های تبلیغاتی در هر کسب‌و‌کاری است.

اما برای بازاریابی پیامکی، تنها ابزاری که نیاز دارید یک نرم افزار پیامک یا پنل اس ام اس است که از طریق آن پیامک ارسال نمایید، اما سامانه پیامکی چیست؟ و چگونه می توان از آن برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده کرد؟! در ادامه همراه ما باشید تا شما را با پنل اس ام اس، ساخت و راه‌اندازی آن آشنا سازیم.

سامانه پیامکی چیست؟

با خرید سامانه پیامکی و استفاده از آن، دیگر مثل قبل مجبور نخواهیم بود هر پیامک را به صورت جداگانه بنویسیم و برای هریک از مخاطبان خود ارسال کنیم، در نهایت هم با دیدن قبض پایان دوره تلفن همراهمان که سر به فلک کشیده، بدون هیچ‌گونه بازده مناسبی، از کرده خود پشیمان شویم.

سامانه پیامکی نرم افزاری تحت وب است که برای کار با آن به دانش خاص و یا دانلود نرم افزار سنگینی نیاز نخواهیم داشت. بلکه تنها کافیست اینترنت داشته باشیم تا از طریق کامپیوتر، تبلت و حتی موبایل‌ از آن استفاده کنیم. پس تنها ابزار مورد نیاز برای استفاده از پنل، یک مرورگر (مثل کروم، موزیلا، اکسپلورر و...) است. به همین سادگی!

کاربرد سامانه پیامکی

به سیستمی که به صورت تخصصی برای مدیریت، ارسال و دریافت پیام کوتاه طراحی شده و ابزارهای ایجاد، ارسال، دریافت و تحلیل پیام کوتاه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، پنل یا سامانه پیامک می‌گویند. شما با استفاده از این سامانه می‌توانید:

  • به تمامی شماره‌های ایرانسل و همراه اول دسترسی داشته باشید و در کمتر از یک دقیقه پیامک انبوه بفرستید و حتی دریافت کنید.
  • مسابقه و نظرسنجی پیامکی برگزار کنید.
  • پیامک‌های مناسبتی مثل تبریک تولد و... را به صورت اتوماتیک ارسال نمایید.
  • به‌طور هدفمند به افرادی که در محدوده یک شهر، منطقه و یا یک محله ساکن هستند، پیامک بزنید.
  • سامانه را طوری تنظیم کنید تا در ساعت مقرر، به تعداد مشخصی از افراد، پیامک از پیش تعیین شده‌، ارسال شود.

موارد ذکر شده تنها بخشی از کاربردهای یک سامانه پیامکی هستند. در ادامه با ویژگی‌ها و امکانات جذاب این سامانه پرکاربرد آشنا خواهید شد.

ویژگی‌های یک سامانه پیامکی خوب 

  • دارای قیمت و تعرفه مناسب و مقرون به صرفه
  • دارای محیطی ساده و کاربر پسند
  • دارای بانک اطلاعاتی کامل (تفکیک شده بر حسب سن، جنسیت، شغل و...)
  • پشتیبانی از تمام اپراتورها
  • دارای آموزش‌های کاربردی در عین حال ساده برای کار با پنل
  • دارای امکان گزارش‌گیری (پیامهای ارسالی، دریافتی و برگشت خورده)
  • دارای تیم پشتیبانی قوی در تمام ساعات شبانه روز
  • طراحی شده متناسب با هر کسب‌و‌کاری
  • امکان ارسال پیامک صوتی
  • قابلیت اتصال به نرم افزارها و وبسایت را داشته باشد.

اما یک سامانه پیامکی ایده‌آل، علاوه بر ویژگی‌های مذکور، باید امکانات مناسبی نیز داشته باشد تا در مسیر تحقق اهداف، یاری‌مان کند.

یک سامانه پیامکی ایده آل، چه امکاناتی دارد؟

هر سامانه پیامکی می‌بایست به نحوی طراحی شده باشد تا استفاده از پنل پیامکی را برای کاربران آسان‌تر کند. فرض کنید اگر شما بخواهید برای ارسال هر پیامک، تعدادی شماره تلفن را به‎صورت دستی وارد کنید، یا اگر بخواهید پیامک‌های دریافتی را یک به یک بخوانید و دسته‌بندی کنید، چه فرآیند زمان‌بر و خسته‎کننده‌ای خواهد بود.

پس لازم است امکانات ویژه‌ای در اختیار داشته باشیم تا هم در زمان صرفه و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود. در هر صورت، اگر تصمیم دارید یک سامانه پیامکی ایده آل داشته باشید، حتما بررسی نمایید تا امکانات زیر را دارا باشد:

  • دارای دفترچه تلفن باشد که اطلاعات مخاطبان خود را در آن یادداشت کنید تا در مواقع نیاز به آن دسترسی آسانی داشته باشید.
  • دارای منشی پیامکی‌ باشد که اس‌ام‌اس‌های دریافتی را در پوشه‌های جداگانه، دسته‌بندی و ذخیره کند.
  • امکان برگزاری نظرسنجی، مسابقه و قرعه‌کشی را داشته باشد.
  • امکان بررسی هوشمند پیامک‌های دریافتی را داشته باشد.
  • امکان پاسخ خودکار بر اساس کد دریافتی را داشته باشد.
  • امکان ارسال زمان‌بندی پیامک ها را داشته باشد.
  • امکان ارسال تکی و انبوه پیامک صوتی، داشته باشد.

نحوه تهیه پنل اس ام اس 

تا اینجا با امکانات و ویژگی‌های یک پنل اس ام اس مناسب، آشنا شدیم. در ادامه به شما خواهیم گفت که ساخت یک سامانه پیامکی ایده‌ال و ارسال اس ام اس با آن به سادگی آب خوردن است! فقط کافیست شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های ارسال پیامک و هریک از پنل‌های ارائه شده از سوی آنها را بررسی نمایید.

تبلیغات پیامکی در شهرکرد، وقتی قرار است مشتری را به سادگی پیدا کنید !حتما بخوانید: تبلیغات پیامکی در شهرکرد، وقتی قرار است مشتری را به سادگی پیدا کنید !

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، اگر به دنبال شرکتی معتبر برای ساخت یک پنل پیامکی کامل و ایده آل هستید، حتما پنل‌ها و امکانات ارائه توسط تیم محبوب ملی پیامک  ( Melipayamak ) را مورد بررسی قرار دهید تا بدون اتلاف وقت و هزینه، بازاریابی موفقی را تجربه کنید.

ملی پیامک با فراهم آوردن امکان تست رایگان 3 روزه و همچنین امکان عودت وجه پنل _پس از 30 روز از تاریخ خرید پنل_ با اطمینان کامل، کارایی سامانه خود را تضمین می‌کند. پس همین حالا برای ساخت پنل خود و استفاده از تست رایگان آن به وبسایت ملی پیامک مراجعه نمایید و یا با شماره 63404-021 داخلی 1، تماس بگیرید تا از امکانات یک سامانه پیامکی ایده‌آل، آن‌هم به صورت کاملا رایگان، بهره‌مند شوید.

طرح‌های قابل ارائه در سامانه‌ ملی پیامک

سامانه ملی پیامک با در نظر گرفتن شرایط تمام کسب‌و‌کارها و متناسب با هر بودجه‌ای، چهار بسته پایه، اقتصادی، شرکتی و تجاری را تعریف کرده است. در تمام این بسته‌ها تعداد زیادی پیامک هدیه و همچنین خطوط هدیه رایگان از اپراتورهای مختلف، توسط ملی پیامک به مشتریان، ارائه می‌شود.

تفاوت پنل‌های ملی پیامک در هزینه و تعرفه ارسال پیامک و امکانات آن است و شما می‌توانید بر اساس حجم ارسال پیامک و امکاناتی که نیاز دارید پنل مورد نظر خود را انتخاب کنید. پنل پایه و اقتصادی برای کسب‌و‌کارهای کوچک و نوع شرکتی و تجاری آن، مناسب کسب‌و‌کارهای بزرگتر پیش‌بینی شده است. در ادامه هریک از بسته‌ها را به تفصیل بررسی خواهیم نمود.

1- پنل پایه

بسته‌ پایه شامل یک خط اختصاصی و 300 پیامک هدیه است. در این پنل، شما به 20‌درصد از امکانات یک پنل کامل، دسترسی داشته باشید.

2- پنل اقتصادی

بسته‌ اقتصادی نیز مانند بسته‌ پایه دارای یک خط اختصاصی است اما تعداد پیامک هدیه آن بیشتر _800 پیامک_ است. در این نوع پنل، شما به 40‌درصد از امکانات یک پنل اس‌ام‌اس کامل، دسترسی دارید.

3- پنل شرکتی

بسته‌ شرکتی شامل دو خط اختصاصی و تعداد 1200 پیامک هدیه است. این طرح 60‌درصد از امکانات یک پنل حرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد و محبوب‌ترین بسته ملی پیامک برای کاربران محسوب می‌شود.

4- پنل تجاری

پنل تجاری که از کامل‌ترین طرح‌های ملی پیامک به حساب می‌آید، دارای دو خط اختصاصی و تعداد 2000 پیامک هدیه می‌باشد. در صورت خرید یک بسته تجاری شما به تمامی امکانات پنل ملی پیامک بدون هیچ محدودیتی، دسترسی خواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاهده کامل امکانات و تعرفه‌ پنل‌ها، می‌توانید به وب‌سایت ملی پیامک در قسمت تعرفه‌ها، مراجعه نمایید.

تست سامانه ملی پیامک

جالب است بدانید زمانی‌که سامانه ملی پیامک را برای تهیه پنل اس ام اس انتخاب می‌کنید، ملی پیامک این امکان را به شما می‌دهد تا بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی، پنل مناسب خود را انتخاب و کارایی آن را تست کنید.

این‌کار به شما کمک می‌کند تا با سامانه ملی پیامک و تمام زوایا و امکانات محیط کاربری پنل‌های پیامکی آن آشنا شوید. برای تست پنل پیامکی انتخابی خود، می‌توانید از نسخه رایگان پنل استفاده کنید. برای اینکار کافیست بعد از ثبت‌نام در سایت ملی پیامک و فعال‌سازی پنل شما توسط کارشناسان ملی پیامک؛ روی گزینه "ورود" کلیک کرده و در قسمت نام کاربری و رمز عبور، کلمه "demo" را وارد نمایید.

خرید پنل اس ام اس از سامانه ملی پیامک

برای تهیه پنل پیامکی و ارسال پیامک تکی و انبوه از طریق سامانه ملی پیامک، ابتدا باید در سایت ملی پیامک ثبت‌نام کنید. برای اینکار:

1- وارد وبسایت ملی پیامک شوید و روی گزینه "ثبت‌نام و ارسال پیامک آنی"، کلیک کنید.

2- روی صفحه باز شده مطابق تصویر زیر، نام، نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

Guide to making and setting up a SMS system-4.jpg

3- بسته‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

C:\Users\ch1\Desktop\Untitled.jpg

4- هزینه مشخص شده برای بسته مربوطه را پرداخت نمایید.

C:\Users\ch1\Desktop\2.jpg

5- بعد از پرداخت هزینه، نام کاربری و رمز عبور خود را به صورت پیامکی دریافت خواهید کرد.

C:\Users\ch1\Desktop\m2.jpg

6- با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری خود، وارد سامانه شده و مدارک خواسته شده را در قسمت مشخص شده، بارگذاری نمایید.

C:\Users\ch1\Desktop\ggggggg.jpg
7-
بررسی امکانات پنل برای ارسال هدفمند پیامک

حالا که به محیط کاربری پنل خود دسترسی پیدا کرده‌اید، وقت آن رسیده تا با مهم‌ترین بخش‌های پنل کاربری سامانه آشنا شوید و کاملا هدفمند اقدام به ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی نمایید. از کاربردی‌ترین بخش‌های سامانه پیامکی، عبارتند از:

  • ارسال انبوه:
    با استفاده از این گزینه، امکان ارسال پیامک انبوه به چندین روش‌ امکان‌پذیر خواهد بود.
    برای مثال می‌توانید، منطقه‌ای از شهر را روی نقشه انتخاب کنید، در نتیجه پیامک انتخابی شما برای تمام شماره‌های مربوط به آن منطقه ارسال می‌شود که به آن اس ام اس منطقه ای می‌گویند و یا با انتخاب کد پستی، انتخاب مشاغل و اصناف مورد نظر، تعداد افرادی که پیامک‌های شما را دریافت می‌کنند، محدود نمایید.
  • ارسال هوشمند:
    این گزینه یکی از پرکاربردترین بخش‌های سامانه ملی پیامک است. با استفاده از گزینه ارسال هوشمند، می‌توانید با توجه به شماره‌ی مخاطبان، در ابتدای پیامک نام فرد گیرنده پیامک را هم اضافه کنید. در نتیجه پیامک‌ها با خطاب قرار دادن شخصی که شماره تلفن به نام او ثبت شده، ارسال خواهد شد.
  • ارسال متناظر:
    با استفاده از فایل اکسل حاوی شماره تلفن‌هایی که می‌خواهید برای آنها پیامک ارسال نمایید، می‌توانید پیامک‌هایی با متن‌های مختلف ارسال نمایید.
  • ارسال تدریجی:
    با استفاده از این گزینه می‌توانید به پنل خود برنامه‌ زمانی داده و ارسال پیامک‌ها را کنترل کنند. کاربرانی که قصد دارند طبق یک برنامه‌ زمانی مشخص، برای مخاطبان خود پیامک‌ارسال کنند، زمان ارسال پیامک‌ها در آینده‌ را برای پنل مشخص می‌کنند.

سخن پایانی

حالا که تصمیم دارید سامانه پیامکی خود را از ملی پیامک به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های ارسال اس ام اس، تهیه کنید. باید این نوید را به شما بدهیم که ملی پیامک علاوه بر ارائه امکانات کامل و پشتیبانی قوی و شبانه روزی، امکان تست 3 روزه پنل به صورت کاملا رایگان و همچنین امکان عودت وجه حتی پس از 30 روز از تاریخ خرید پنل را برای مشتریان خود، فراهم نموده است.

پس همین حالا با مراجعه به وبسایت ملی پیامک به آدرس www.melipayamak.com و یا تماس با شماره 63404-021 داخلیپنل اس ام اس انتخابی خود را فعال نمایید و از امکانات بی‌نظیر آن برای بازاریابی کسب و کارتان، بهره‌مند شوید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید