30% تخفیف خرید پنل پیامکی، فقط تا 13 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
روش‌های شارژ همراه اول

روش‌های شارژ همراه اول

169

تا به‌حال برایتان پیش آمده که شارژ خط همراه اولتان تمام شود و با چند روشی که می‌دانید هم نتوانید خط خودتان را شارژ کنید؟ معمولاً همه ما برای شارژ خط از روش‌های آنلاین خرید شارژ یا خودپردازها استفاده می‌کنیم ولی اگر جایی بودید که به خودپرداز دسترسی نداشتید و اینترنت شما هم قطع بود چه باید کرد؟
در این راهنما می‌خواهیم تمام روش‌های شارژ سیم‌کارت همراه اول را به شما بگوییم تا در هر شرایطی بتوانید سیم‌کارت‌تان را شارژ کنید و با عزیزانتان حرف بزنید.

کد شارژ همراه اول چیست؟

سیم‌کارت‌های همراه اول به دو دسته دائمی و اعتباری تقسیم می‌شوند. صورت‌حساب سیم‌کارت‌های دائمی که قدمت بیشتری هم دارند، از طریق قبضی که در پایان دوره یک‌‌ماهه صادر می‌شود، قابل پرداخت است؛ اما برای اینکه بتوانید از سیم‌کارت‌های اعتباری استفاده کنید باید حسابتان را شارژ کنید. قبل از اینکه روش‌های شارژ را معرفی کنیم بیایید اول روش‌های استعلام موجودی را مرور کنیم. بالاخره تا ندانید حساب شما چقدر موجودی دارد که نمی‌دانید چقدر آن را شارژ کنید!

روش‌های استعلام موجودی همراه اول

شارژ همراه اولبرای اینکه بدانید حسابتان چقدر موجودی دارد روش‌های سنتی و مدرنی وجود دارد! از کدهای دستوری که از قدیم وجود داشتند بگیرید تا روش‌های آنلاین و جدید. باهم همۀ این روش‌ها را مرور می‌کنیم:

کد استعلام موجودی یا همان USSD: قدیمی‌ترین و سریع‌ترین روش استعلام موجودی استفاده از کدهای USSD است. برای این کار نیازی به اینترنت ندارید و قرار هم نیست به جایی زنگ بزنید. دو کد دستوری برای استعلام موجودی وجود دارد. اولین آن که برای همه آشناست #11*141* است. یعنی اول دکمه * را بزنید، بعد 141 را شماره‌گیری کنید، دوباره * را بزنید، عدد 11 را وارد کنید و # را از روی صفحه کلید بزنید. در نهایت هم دکمه تماس را بزنید تا موجودی به شما اعلام شود. کد دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید #121*10* است که علاوه‌بر موجودی، مهلت استفاده از شارژ را هم به شما می‌گوید. این روش هزینه‌ای ندارد و کاملاً رایگان است.

تلفن گویا 444: روش دیگری که نیازی به اینترنت ندارد، استفاده از سامانه 444 است. از سیم‌کارت اعتباری خودتان 444 را بگیرید تا به تلفن گویا وصل شوید. با زدن کلید 2 می‌توانید از موجودی حسابتان آگاه شوید. این روش هم رایگان است و تماسی که می‌گیرید برایتان هزینه‌ای ندارد.

سایت و اپلیکیشن همراه من: همانطور که گفتم، روش‌های مدرن‌تری هم برای استعلام موجودی وجود دارد. وب‌سایت همراه اول این امکان را به شما می‌دهد تا به‌راحتی از وضعیت حسابتان آگاه شوید. فقط کافیست وارد این وب‌سایت شوید و شمارۀ همراه و رمز عبورتان را وارد کنید. اگر حساب کاربری ندارید از همین‌جا می‌توانید ثبت‌نام کنید.

بعد از ورود در صفحۀ اصلی میزان اعتبار فعلی شما نشان داده می‌شود.

اگر برای هر بار چک‌کردن موجودی بخواهید به وب‌سایت همراه اول سر بزنید، وقت زیادی از شما گرفته می‌شود. به جای این کار می‌توانید اپلیکیش همراه اول را دانلود کنید و از آن استفاده کنید. این اپلیکیشن علاوه‌بر نشان دادن موجودی امکانات دیگری هم دارد که در ادامه به شما می‌گوییم.

اگر به‌غیراز شارژ می‌خواهید از باقیماندۀ حجم اینترنت‌تان هم مطلع شوید مطلب چگونه از باقیمانده اینترنت همراه اول خودمان باخبر شویم؟ را می‌توانید بخوانید.

روش‌های شارژ همراه اول

برای شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول روش‌های زیادی وجود دارد. دو روش کلی برای خرید شارژ وجود دارد؛ حضوری و غیر‌حضوری. روش حضوری که معرف حضور همه‌مان هست! منظورم همان روش قدیمی خرید کارت شارژ از مغازه‌هاست. البته در حال حاضر وضعیت آنقدرها هم سنتی نیست و شما می‌توانید از خودپردازها هم کد شارژ بگیرید. در ادامه همه روش‌ها را بریتان توضیح می‌دهم:

کد شارژ USSD: در این روش شما باید کد شارژ را از یکی از راه‌های زیر خریداری کنید:

  • خرید شارژ از دستگاه خودپرداز و POS فروشگاه‌ها.
  • از طریق نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های مجاز كارت شارژ.
  • از طریق دستگاه‌های وبكیوسك نصب شده در اماكن عمومی پرتردد.

فرقی نمی‌کند که از کدام راه رمز شارژ بخرید؛ رفتن به خودپرداز یا خرید کارت شارژ از سوپرمارکت‌ها. بعد از خرید کد شارژ، سیم‌کارت خودتان را از طریق کد دستوری #کد شارژ 15 رقمی#*140* شارژ کنید.

شارژ مستقیم با #1*: اگر حوصله وارد کردن کد شارژ را ندارید می‌توانید از روش شارژ مستقیم استفاده کنید. سامانه‌های زیادی هستند که اقدام به فروش کد شارژ مستقیم می‌کنند، ولی ما کد دستوری خودِ همراه اول را معرفی می‌کنیم. با شماره‌گیری #1* می‌توانید به‌راحتی مبلغ شارژ مورد نظرتان را انتخاب کنید و به‌صورت مستقیم حسابتان را شارژ کنید.

9990: مرکز تماس همراه اول یا 9990، روش دیگر شارژ همراه اول است. این سامانه این امکان را به شما می‌دهد که از اعتبار حسابتان آگاه شوید و آن را شارژ کنید. برای این کار کافیست از تلفن همراهتان که سیم‌کارت همراه اول روی آن است، 9990 را شماره‌گیری کنید و طبق دستورالعملی که به شما گفته می‌شود شارژ بخرید. البته می‌توانید از تلفن ثابت یا اپراتورهای دیگر هم این کار را انجام دهید، در این صورت باید 09129990 را شماره‌گیری کنید.

اپلیکیشن و سایت همراه من: اگر اپلیکیشن همراه من را نصب کنید دیگر نیازی به روش‌های بالا ندارید. از طریق این اپلیکیشن می‌توانید به‌راحتی سیم‌کارتتان را در کمترین زمان شارژ کنید. این روش را می‌توانید از سایت همراه اول هم پیگیری کنید. یعنی به شیوه‌ای که در بالا گفتیم وارد سایت شوید و حسابتان را به‌صورت مستقیم شارژ کنید.

البته در این روش فقط سیم‌کارتی که به نام خودتان است قابل شارژ شدن است!

شارژ آنلاین از وب‌سایت‌ها: اگر هیچ‌ کدام از روش‌های بالا، باب میلتان نیست می‌توانید از سایت‌هایی که سرویس شارژ همراه اول را ارائه می‌دهند، استفاده کنید. ما سایت رسمی خرید شارژ همراه اول را به شما معرفی می‌کنیم. دلیلش هم این است که اگر از اینجا سیم‌کارتتان را شارژ کنید، 5% شارژ بیشتر هدیه می‌گیرید. کافیست وارد این صفحه شوید، شماره مورد نظرتان را وارد کنید و بعد از انتخاب مبلغ، هزینه را پرداخت کنید. به همین راحتی حساب شما به‌صورت مستقیم شارژ می‌شود!

فرقی نمی‌کند از چه روشی برای خرید شارژ استفاده می‌کنید، باید بدانید که مدت زمان استفاده از این شارژ محدود است. در ادامه جدول انواع شارژ و مدت زمان آن را برایتان آورده‌ام:

انواع شارژ (ریالی) مبلغ شارژ (ریال) مالیات ارزش افزوده (ریال) مهلت اعتبار (ماه)
1.000.000 917.431 82.569 3
500.000 458.716 41.284 3
200.000 183.486 16.514 3
100.00 91.743 8.257 3
50.000 45.872 4.128 3
20.000 18.394 1.651 3
10.000 9.147 826 3

دلایل شارژ نشدن سیم‌کارت همراه اول چیست؟

یکی از خطاهایی که زیاد برای افراد رخ می‌دهد این است که سیم‌کارتشان شارژ نمی‌شود. یعنی با هر روشی که امتحان می‌کنند، نمی‌توانند حسابشان را شارژ کنند. این مشکل می‌تواند به‌خاطر یکی از موارد زیر باشد:

اجرای تبلیغات برحسب محل زندگی مشتری در سمنان واقعیت دارد؟حتما بخوانید: اجرای تبلیغات برحسب محل زندگی مشتری در سمنان واقعیت دارد؟

لیست سیاه: این مورد رایج‌ترین مشکل است. وقتی رمز شارژ را بیش از 4 بار اشتباه وارد کنید، سیم‌کارت شما وارد لیست سیاه همراه اول می‌شود وسیم‌کارت قفل می‌شود. برای خارج شدن از این وضعیت باید یا به‌صورت حضوری و با در دست داشتن مدارک شناسایی به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی، مراکز تلفن ثابت و یا امور مشترکین مراجعه کنید یا با همان سیم‌کارت با 9990 تماس بگیرید تا ظرف 24 ساعت آینده خط شما از لیست سیاه خارج شود.

فعال نشدن سیم‌کارت: این مورد در زمان خرید سیم‌کارت جدید اتفاق می‌افتد. پس باید صبر کنید تا سیم‌کارتتان فعال شود و بعد آن را شارژ کنید.

مفقودی سیم‌کارت: اگر برای سیم‌کارتی از طریق سامانه 444، اعلام مفقودی ثبت شود، امکان شارژ آن وجود ندارد.

قطع شدن خط: اگر مالک سیم‌کارت با مراجعه به ادارات مشترکین 8گانه (در تهران) یا ادارات مشترکین (سایر استان‌ها) نسبت به قطع کردن سیم‌کارت خودش اقدام کند، امکان شارژ کردن آن سیم‌کارت وجود ندارد.

سلب امتیاز شدن خط: اگر بیش از 12 ماه سیم‌کارت خودتان را شارژ نکنید، حق امتیاز آن سیم‌کارت از شما گرفته می‌شود و دیگر امکان شارژ آن را ندارید.

انتقال شارژ همراه اول (خط به خط)

این ویژگی جذاب همه اپراتورهای همراه است؛ امکان انتقال اعتبار از یک سیم‌کارت به سیم‌کارت دیگر یا همان خط به خط معروف! در همراه اول هم این ویژگی وجود دارد. مواد لازم برای این کار گرفتن رمز انتقال است. یک پیامک خالی و بدون متن به 8910 بفرستید تا رمز انتقال برایتان ارسال شود. این رمز را به خوبی نگهداری کنید!

حالا برای انتقال شارژ خط به خط از کد دستوری #شماره خط مقصد*مبلغ شارژ به ریال*رمز انتقال*132* استفاده کنید. توجه کنید که شماره را باید به‌صورت 989121234567 وارد کنید.

شارژ اضطراری همراه اول

شاید این موقعیت برایتان پیش بیایید که نتوانید شارژ بخرید و نیاز داشته باشید با جایی تماس بگیرید. آیا راه نجاتی هست؟ باید بگویم که بله! همراه اول امکان شارژ اضطراری دارد. با این روش 600 تومان اعتبار به حسابتان واریز می‌شود البته در اولین شارژی که انجام دهید باید 640 تومان به همراه اول برگردانید! برای دریافت شارژ اضطراری باید کد #17*1*را شماره‌گیری کنید.

شارژ فوق‌العاده همراه اول

اگر از وب‌سایت همراه اول برای خرید شارژ اقدام کنید، گزینه‌ای وجود دارد که با آن می‌توانید شارژ فوق‌العاده داشته باشید! یعنی با پول کمتر شارژ بیشتری بگیرید. البته شارژ فوق‌العاده را باید در زمان معینی مصرف کنید. در ادامه جدول شارژ فوق‌العاده همراه اول و مدت زمان استفاده آن را آورده‌ایم:

مدت زمان استفاده (روز) اعتبار هدیه (ریال) نوع شارژ (ریال)
5 5.000 50.000
7 15.000 100.000
15 50.000 200.000
20 150.000 500.000
30 350.000 1.000.000

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تمام راه‌های شارژ همراه اول را برایتان یک‌جا جمع کنیم. شما می‌توانید از هرجایی که هستید و با هر امکاناتی که دارید با یکی از روش‌های گفته شده، حسابتان را شارژ کنید. در انتها هم روش انتقال شارژ خط به خط و روش گرفتن شارژ اضطراری همراه اول را گفتیم. اگر می‌خواهید که از بسته‌های اینترنت همراه اول هم سر دربیاورید و کدهای دستوری هر کدام را بدانید، مطلب راهنمای بسته‌های اینترنت همراه اول را بخوانید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
1دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • کوثر عطوی

    04 شهریور 1402، 23:20

    من سعی در وارد کردن شارژ پین هستم ولی وارد نمیشه ..باید چکار کنم

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید