30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
چگونه خبرنامه پیامکی خود را گسترش دهیم؟

چگونه خبرنامه پیامکی خود را گسترش دهیم؟

26

می‌خواهید کسب‌وکارتان را گسترش دهید؟ دلتان می‌خواهد اعضای خبرنامه پیامکی‌تان را بیشتر کنید و خیلی سریع به نتایج خوبی دست پیدا کنید؟ اگر جوابتان بله است که بسیار عالی‌ست! چون جای درستی آمدید! مقاله امروز دقیقاً برای شما نوشته شده است. من در این مقاله از 5 استراتژی ساده حرف می‌زنم که اگر آن‌ها را در تبلیغات پیامکی‌تان لحاظ کنید، خیلی زود از نتایج به‌دست آمده شگفت‌زده می‌شوید.
اما قبل از هر چیزی بیایید اول مروری کوتاه داشته باشیم بر اینکه خبرنامه پیامکی چیست و چه مزایایی دارد؛ در ادامه شما را با 5 راه طولانی‌کردن لیست اعضای خبرنامه پیامکی هم آشنا می‌کنم.

خبرنامه پیامکی چیست؟

خبرنامه پیامکی خبرنامه پیامکی، همان اخبار و اطلاعاتی است که با کسب اجازه، از طریق پیامک به مخاطبانتان ارسال می‌کنید. در واقع شما باید کاری کنید تا مخاطب با ارسال پیامک به شما، تمایلش را به ادامه این ارتباط نشان دهد. در ضمن یادتان نرود که همیشه یک گزینه «لغو» در نظر بگیرید تا مشتری هر زمان که خواست انصراف دهد و شما را به عنوان یک مزاحم نبیند! (هیچ‌وقت مشتری را به اسارت نگیرید!)
این روزها سامانه‌های پیامکی یا همان پنل اس ام اس، این امکان را به کسب‌و‌کارها می‌دهند که خبرنامه پیامکی‌شان را بهتر مدیریت کنند و نتیجه مطلوبی را از تبلیغات پیامکی بگیرند. با انتخاب یک سامانه پیامکی خوب، می‌توانید اطلاعات اعضای خبرنامه پیامکی را مدیریت کنید، تعداد اعضای لیست خبرنامه را بیشتر کنید و به‌راحتی اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی خودتان را آنالیز و بهینه‌سازی کنید. حالا یک سوال! در مورد مزایای خبرنامه پیامکی در سامانه پیامک انبوه چیزی می‌دانید؟

مزایای داشتن خبرنامه پیامکی

• پیام‌های شما بلافاصله خوانده می‌شوند. (حدوداً 98% پیام‌های خبرنامه خوانده می‌شوند.)
• پل ارتباطی خوبی را بین فروشگاه اینترنتی خود و مشتری برقرار می‌کنید.
• نام تجاری برندتان را برجسته‌تر می‌کنید.
• هزینه‌های خودتان را کاهش می‌دهید. (چون هزینه تبلیغات پیامکی کمتر از سایر تبلیغات است.)
• طراحی متن اس‌ام‌اس خیلی راحت‌تر است. (هم تعداد کاراکتر کمتری دارد هم نیازی به طراحی گرافیکی ندارد.)
• از طریق سامانه ارسال پیامک می‌توانید تعداد اس‌ام ‌اس‌های رسیده، نرسیده، مشاهده‌شده و شماره‌های اشتباه را بررسی کنید و در اقدامات بعدی از این اطلاعات استفاده کنید.
• کار اطلاع‌رسانی را در مدت زمان کمتری انجام می‌دهید.

خب حالا که به‌طور کلی با مزایای داشتن خبرنامه پیامکی آشنا شدیم؛ برویم سراغ 5 استراتژی شگفت‌انگیز که بالا حرفش را زدم.

استراتژی اول: از کلمه کلیدی برای دعوت به عضویت در خبرنامه استفاده کنید.

استراتژی اول خبرنامه پیامکی

 

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای درگیر کردن مردم با پیامک و دعوت از آن‌ها برای عضویت در خبرنامه، استفاده از کلمات کلیدی است. مثلاً فرض کنید که یک فروشگاه لوازم خانگی با نام دلمونتی دارید. شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی (فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و...) و سایر تبلیغات خود (مثلاً تبلیغ در بیلبوردها و تلویزیون) از مخاطبان بخواهید تا با ارسال کلمۀ دلمونتی به شماره پیامک شما، در مورد خرید، قیمت، تخفیف‌ها و یا هر چیزی که فکر می‌کنید برای کاربر اهمیت دارد، راهنمایی و اطلاعات لازم را کسب کنند. با این کار هم لیست شماره‌های مفید شما بیشتر می‌شود و هم به‌خاطر مانور‌دادن روی کلمه کلیدی بیشتر شناخته می‌شوید.
آیا با موضوع درگیر‌کردن مشتری از طریق پیامک آشنایی خوبی دارید؟ اگر نه، مقاله «چگونه با بازاریابی پیامکی مشتریان خود را درگیر نگه داریم؟» را حتماً بخوانید.

استراتژی دوم: یک مسابقه پیامکی برگزار کنید.

مسابقه پیامکی

 

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای طولانی‌تر کردن لیست اعضای خبرنامه پیامکی، برگزاری یک مسابقه ساده است. به مخاطبانتان فرصت بدهید تا با ارسال کلمه "مسابقه" به شماره پیامک شما، هم عضو خبرنامه شوند و هم در یک مسابقه ویژه شرکت کنند! در ادامه از مخاطب سوالاتی را بپرسید و از او بخواهید تا گزینه صحیح را برای شما ارسال کند.
یکی از نمونه‌هایی که از روش مسابقه پیامکی استفاده کرده، شرکت آسیاتک است. آسیاتک می‌گوید:
مسابقه پیامکی آسیاتک با رویکرد افزایش آگاهی و وفاداری مشتریان و عوامل فروش به صورت ۲ هفته یک‌بار برگزار می‌شود که از طریق وب‌سایت، ارسال ایمیل به عوامل فروش، شبکه‌های اجتماعی و خبرنامه اطلاع‌رسانی می‌شود. بر همین اساس در طی زمان برگزاری مسابقه مشترکین می‌بایست فقط عدد گزینه مورد نظر خود را به شماره پیامک درج شده ارسال کنند.
پس از اتمام زمان مسابقه، به ۳ نفر اول ۲۰ گیگ حجم برای مشترکین دارای سرویس حجمی و ۲۰ روز زمان برای مشترکین دارای سرویس نامحدود اهدا می‌شود. همچنین در صورتیکه برنده از مشترکین آسیاتک نباشد، پین ۱۰۰% تخفیف خرید سرویس یکساله با حجم ۱۰گیگ و سرعت نامحدود داخل شبکه را دریافت می‌کند.
شما هم می‌توانید مانند آسیاتک در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعال باشید، سوال مسابقه را در همین شبکه‌ها یا وب‌سایت‌تان مطرح کنید، سپس از مشتری بخواهید تا پاسخ صحیح را به سامانه پیامکی ارسال کند.

استراتژی سوم: روی وبسایت‌تان Pop-up قرار بدهید.

پاپ آپ

 

اگر یک وب‌سایت یا وبلاگ پربازدید داشته باشید کار شما خیلی راحت‌تر است. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارها یا ابزارهای موجود یک پاپ‌آپ به سایت‌تان اضافه کنید تا مخاطبان با ورود به سایت، آن را مشاهده کرده و تکمیل کنند. Pop-upها همین پنجره‌هایی هستند که با ورود به سایت یک‌دفعه فرود می‌آیند و پیشنهادات مختلفی مثل کتاب رایگان، مجله هفتگی، کد تخفیف، اعتبار هدیه و ... به شما می‌دهند و در عوض ایمیل یا شماره تلفن‌تان را می‌گیرند.
توجه توجه: پاپ‌آپ‌تان را زیبا طراحی کنید، پیشنهادات خوب به مشتری بدهید و آزاردهنده نباشید! (منظورم این است که لازم نیست پاپ آپ‌تان در تمام صفحات تکرار شود و بازدیدکننده را دیوانه کند.)
برای مثال از مشتری بخواهید اگر دوست دارد با وارد کردن شماره تلفن همراهش در پاپ‌آپ شما یک کتاب رایگان، کد تخفیف، اخبار دسته‌اول (یا هر چیزی که فکر می‌کنید برای کسی که وارد سایت شما شده جذاب و مفید است) دریافت کند.

استراتژی چهارم: از ایمیل استفاده کنید.

اگر لیست بلندبالایی از ایمیل‌ها دارید پس یک هیچ از بقیه جلوترید! شما می‌توانید اعضای خبرنامه ایمیلی‌تان را به خبرنامه پیامکی هم دعوت کنید. احتمالاً الان می‌پرسید چطور؟ خب شما می‌توانید فراخوانی را در ایمیل‌تان قرار دهید و از مخاطبان بخواهید تا مشترک ویژه خبرنامه پیامکی شما باشند و از تخفیف‌ها و جشنواره‌های ویژه، زودتر از بقیه باخبر شوند.
از مخاطبان ایمیل‌تان بخواهید تا کلمه کلیدی مورد نظر شما را به شماره مشخص شده اس‌ام‌اس کنند و به این ترتیب در لیست دریافت‌کنندگان جدیدترین اخبار و تخفیف‌ها قرار بگیرند. با این کار، شما لیستی از مشتریان فعال دارید که 98% درصد آن‌ها پیام‌های شما را باز می‌کنند!

توصیه می‌کنم برای درک بهتر این بخش و فهمیدن ارتباط موثر بین ایمیل مارکتینگ و اس‌ام‌اس مارکتینگ، مقاله دیگر ما را با عنوان «کمپین ایمیل مارکتینگ خود را از طریق پنل اس‌ام‌اس پیاده کنید.» بخوانید.

استراتژی پنجم: فرم عضویت در باشگاه مشتریان چاپ کنید.

باشگاه مشتریاناگر رستوران، فروشگاه و یا مغازه شلوغی داشته باشید، یک کار جالب می‌توانید انجام دهید. شما می‌توانید فرم‌هایی را برای عضویت در باشگاه مشتریان چاپ کنید و از مشتریان بخواهید تا با وارد کردن اطلاعاتشان در آن، از امتیازات ویژه‌ای برخوردار شوند. یادتان نرود که حتماً در برگه گزینه‌ای را قرار دهید و از مشتری سوال کنید که آیا تمایلی به دریافت پیامک از ما دارد یا نه!
برای مثال خود من اخیراً در یکی از کتابفروشی‌های انقلاب چنین حرکتی را دیدم. این کتابفروشی برگه‌هایی را روی پیشخوان قرار داده بود و از مشتریان می‌خواست اگر تمایلی به عضویت در باشگاه مشتریان و استفاده از تخفیف‌ها در خریدهای بعدی دارند، آن‌ها را پر کنند. من هم برگه را پر کردم و حالا گاهی وقت‌ها خبرهایی از چاپ کتاب‌های جدید و تخفیف‌ها برای من پیامک می‌شود. من همه این پیامک‌ها را با کمال میل دنبال می‌کنم؛ چرا؟ چون اولاً مزاحمتی برای من ایجاد نمی‌کنند و ثانیاً به خواست خودم اطلاعات مفیدی برایم ارسال می‌شود.

در پایان ...

حالا که با این 5 استراتژی ساده اما بسیار تاثیرگذار آشنا شدید بگویید ببینم کدام یک بیشتر به درد کار شما می‌خورد؟ ترجیح می‌دهید از کدامشان استفاده کنید؟ یا اصلاً تابه‌حال این راه‌ها را امتحان کرده بودید؟ خوشحال می‌شوم تجربه‌ها و نظرات شما را در این زمینه بخوانم.
اگر هنوز هم برای استفاده از تبلیغات پیامکی تردید دارید پیشنهاد عالی من را رد نکنید! پیشنهاد می‌کنم مقاله خوب همکارم الینا را با عنوان «هنگام ارسال پیامک سس سزار فراموش نشود» بخوانید و با نکات ساده، اما مهم موفقیت در بازاریابی پیامکی آشنا شوید.
باز هم اگر سوالی بود، هم می‌توانید در بخش نظرات مطرح کنید و هم با بخش پشتیبانی ملی‌پیامک به شماره تلفن 02163404 تماس بگیرید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
1دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • داوود

    09 فروردین 1400، 17:40

    سلام
    مقاله خوبی بود
    استراتزی دوم و‌سوم رو میپسندم

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید