30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
3 اصل اساسی در سئو و اهمیت آن‌ها

3 اصل اساسی در سئو و اهمیت آن‌ها

0

اگر در عرصه‌ی بازاریابی فعالیت می‌کنید، محتوای یک وب‌سایت را مدیریت می‌کنید، یا تجارت و کسب‌و‌کار خود را دارید، ضروری است که اطلاعاتی درباره اصول سئو داشته باشید.

در این مقاله درباره سئو، اصول سئو و کاربردهای آن سخن خواهیم گفت؛ بنابراین با ما همراه باشید تا با دانستن اصول اساسی سئو و بکارگیری آنها در بیزینس خود، از رقبایتان پیشی بگیرید.

سئو چیست؟

سئو (SEO) در واقع از حروف ابتدای اصطلاح Search engine optimization گرفته شده که به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو می‌باشد. می‌توان سئو را به عنوان روندی در جهت شناساندن یک وب‌سایت یا یک صفحه‌ی وب، به موتورهای جستجو نیز تعریف کرد.

در واقع انجام کارهایی که کمک می‌کنند تا وب‌سایت شما در جستجوی گوگل و موتورهای جستجوی دیگر در مرتبه‌ی بالاتری نمایش داده شوند، اصول سئو هستند. اما چرا سئو و انجام اصولی آن اینقدر اهمیت دارد؟!

چرا سئو اهمیت دارد؟

طبق تحقیقات انجام شده، امکان کلیک بر روی لینک‌های ابتدایی نمایش داده شده توسط گوگل _رتبه‌های اول تا سوم_ به مراتب بیشتر از لینک‌های دیگر است. اولین هدف کسی که یک وب‌سایت را مدیریت می‌کند، این است که تعداد مخاطبین و بازدیدکنندگان وبسایت افزایش پیدا کند.

بنابراین اگر بتوانیم تدابیری اتخاذ کنیم که گوگل مطالب وب‌سایت ما را در ردیف اولین لینک‌ها نشان دهد، به یکی از اهداف خود دست یافته‌ایم. تدابیری که باید اتخاذ کنیم، همان بکارگیری اصول سئو است که در زیر به سه اصل اساسی آن، اشاره نموده‌ایم.

سه اصل اساسی سئو 

1 ـ محتوای جذاب و باکیفیت تولید کنیم؛

برای این‌که در صدر نتایج جستجوی گوگل دیده شویم، باید بدانیم که افراد از ما چه می‌خواهند؟ و اینکه آیا خدمات تامین کننده نظر افراد جامعه است یا خیر؟

موتورهای جستجو برای این‌که تشخیص دهند که یک وب‌سایت در چه زمینه‌ای فعال است و چه محتوایی تولید می‌کند، الگوریتم بسیار پیچیده‌ای دارند. اما آنچه مشخص است و موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل بر روی آن تاکید دارند، داشتن محتوای جذاب و باکیفیت برای بازدیدکنندگان از سایت است. محتوایی که به نیازهای بازدیدکننده، پاسخ درستی دهد.

به طور مثال گوگل با ابزارهایی که در اختیار دارد، نحوه استفاده صحیح از کلمات کلیدی را در متن صفحات وبسایت شما بررسی می‌نماید. اما کلمه کلیدی چیست؟ و چه تاثیری بر سئوی سایت دارد؟ را در ادامه بررسی خواهیم نمود.

کلمه کلیدی چیست؟

اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان صفحه‌ی مورد نظر شما (معمولا منجر به فروش) به راحتی به این صفحه دست پیدا کنند، در محتوای خود باید کلماتی را به کار ببرید که ممکن است یک فرد در جستجوی خود استفاده کند. زیرا موتورهای جستجو آمار کلمات کلیدی تمام صفحه‌های موجود در اینترنت را دارند!

پس اگر ارتباط قوی بین کلمات کلیدیِ متن شما و جستجوی کاربر وجود داشته باشد، گوگل متن شما را جزء اولین نتایج نشان خواهد داد.

تشخیص اینکه کلمات کلیدی مناسب کسب‌و‌کار شما چیست، بسیار حائز اهمیت است. از آنجایی‌که تعیین کلمات کلیدی سایت، یکی از اساسی‌ترین اصول سئو می‌باشد، باید در تعیین آن دقت و تخصص کافی داشت. در این زمینه می‌توانید از مشاوران حرفه‌ای در زمینه بازاریابی دیجیتال، کمک بگیرید.

بنابراین بدون تحقیق کلمات کلیدی و تعیین کلمات کلیدی، بدون داشتن محتوایی مرتبط، کاملا بی‌مصرف و بی‌فایده است.

بنابراین وبسایت شما باید محتواهای مرتبط با محصول یا خدمات شما را داشته باشد و در این محتواها از کلمات کلیدی مورد نظر، استفاده شده باشد.

آژانس بازاریابی دیجیتالی "نوین" با داشتن کارشناسان حرفه‌ای در زمینه‌ی تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با سایت، همچنین برگزاری دوره‌های آنلاین و حضوری آموزش تولید محتوا، راهنمای شما در تمام مسیر بهینه‌سازی ‌سایت‌تان، خواهد بود.

2 ـ در جهت افزایش اعتبار سایت خود، تلاش کنید؛

امروزه موتورهای جستجو، بسیار هوشمند عمل می‌کنند و به راحتی سایت کابردی و مفید را تشخیص و به آن امتیاز می‌دهند.

20 پیامک صبح بخیر به همسر با جملات عاشقانهحتما بخوانید: 20 پیامک صبح بخیر به همسر با جملات عاشقانه

بنابراین داشتن بازخورد مثبت از وب‌سایت، می‌تواند اعتبار سایت شما را نزد گوگل افزایش دهد. در صورتی‌که اعتبار سایت شما افزایش یابد، شما در صدر نتایج گوگل نمایش داده خواهید شد. اما این اعتبار چگونه به‌دست می‌آید؟!

یکی از اصول سئو، لینک‌ها و بک‌لینکهای مربوط به هر سایتی است. در اصول سئو فهم تفاوت این نوع لینک‌ها بسیار حائز اهمیت است.

به متن، تصویر و یا هر محتوایی که با کلیک بر روی آن به صفحه دیگری منتقل شویم، لینک گفته می‌شود. اما اگر وبسایت دیگری به یکی از صفحات سایت ما لینک داده باشد، به آن بک‌لینک می‌گوییم.

در واقع گرفتن بک لینک و استراتژی درست برای لینک‌سازی داخل وبسایت می‌تواند جایگاه سایت ما در نتایج گوگل بهبود بخشد ولی به شرطی که با تکنیک‌های اینکار آشنا باشیم، چراکه در صورت انجام اشتباه در این کار، نتایج کاملا معکوس گرفته و سبب جریمه سایت توسط گوگل خواهیم شد.

برای ساختن یک شبکه‌ی معتبر و قوی از لینک‌ها و بک‌لینک‌ها موثر، می‌توانید از تیم حرفه‌ای نوین کمک بگیرید و شاهد افزایش اعتبار سایت خود باشید.

3 ـ ایجاد تجربه کاربری مناسب

موتورهای جستجو مدیون افراد جستجو کننده هستند. بنابر این برای راضی نگاه داشتن چنین افرادی اهمیت زیادی می‌‎دهند. چنین اهمیتی می‌تواند راهنمای بسیار خوبی در ایجاد تجربه کاربری مناسب باشد. درواقع تجربه کاربری بازخورد کاربر هنگام استفاده از محصولات یا خدمات شماست؛ به عبارت دیگر، کاربر وقتی از محصول شما استفاده می‎کند، چه حسی دارد و چه فکری ‌می‌کند.

موتورهای جستجو رفتار کاربران هنگام تعامل با صفحات وبسایت شما را ردیابی می‌کنند و بر اساس بازخوردهای آنها به وب سایت شما رتبه خواهند داد و از آنجاکه رضایت کاربر یکی از عوامل مهم برای اعتبار دادن موتورهای جستجو به وبسایت شما است، بنابراین باید سعی کنید با ارائه مطالب و خدمات با کیفیت، کاربر هدایت شده به وب‌سایت خود را راضی نگه دارید.

زمان سپری شده در صفحات سایت شما نیز برای گوگل بسیار مهم است. براساس زمان ماندن کاربر در یک وب‌سایت می‌توان اعتبار صفحه و مفید بودن محتوای آن را مورد ارزیابی قرار داد. سرعت لود یا به اصطلاح بالا آمدن وبسایت یکی دیگر از مواردی است که گوگل به آن اهمیت می‌دهد. چراکه کاربران از انتظار طولانی برای بالا آمدن کامل یک صفحه بیزار هستند.

چنانچه صفحات سایت شما به سرعت لود نشود، گوگل این موضوع را تشخیص می‌دهد و این مورد برای سایت شما امتیاز منفی محسوب می‌شود.

در نتیجه...

حالا که با اصول اساسی سئو و بهینه سازی سایت آشنا شدید، در بکارگیری این اصول نیز حرفه‌ای عمل کنید تا سبب افزایش اعتبار وبسایت خود نزد گوگل شوید. تنها سایت‎های معتبر نزد گوگل، شانس بودن در صدر نتایج جستجو را خواهند داشت و بازدید‌کنندگان بیشتری را به سمت صفحات وبسایت خود هدایت می‌کنند.

اگر هنوز نگران هستید که تخصص کافی در بکارگیری اصول سئو ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از تیم حرفه‌ای دیجیتال مارکتیگ "نوین" برای توسعه بیزینس خود، کمک بگیرید.

"نوین" همراه شما خواهد بود تا در دنیای بزرگ تجارت الکترونیک، داستان کسب‌و‌کار خود را به بهترین شکل ممکن برای مشتریانتان بازگو نمایید.

پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به وبسایت نوین به آدرس www.novin.com و یا تماس با شماره 63404-021 داخلی 3 و مشاوره کاملاً رایگان با کارشناسان حرفه‌ای این مجموعه، به برندی معتبر تبدیل شوید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید