30% تخفیف خرید پنل پیامکی برای تبلیغات و تبریک عید فقط تا 1 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
نظر مشتریان دربارۀ بازاریابی پیامکی چیست؟

نظر مشتریان دربارۀ بازاریابی پیامکی چیست؟

1

نظرات مشتریان سامانه پیامک

بازاریابی‌ از طریق تلفن همراه یک پدیدۀ نسبتاً جدید بوده که موجب تحول بسیاری در تبلیغات تجاری شده است. با اینحال بسیاری از شرکت‌ها هنوز اقدام به برنامه‌ریزی برای تبلیغات در این رسانه نکرده‌اند. این شرکت‌ها به چند دلیل در مورد این نوع بازاریابی تردید دارند. یکی از دلایل آنها این است که مشتریان علاقه‌ای به دریافت پیامک‌های تبلیغات ندارند. اما تمام شواهد خلاف این را به ما نشان می‌دهند.

یک تحقیق 2012 که توسط "اتحادیۀ بازاریابی مستقیم" (DMA) انجام شد، مشخص کرد که یک سوم از آمریکائی‌ها ترجیح می‌دهند پیشنهادهای مختلف و کوپن‌های تخفیف را از طریق پیامک دریافت کنند. آنها این نوع ارتباط را به سایر روش‌های بازاریابی ترجیح می‌دهند.  البته این تنها جمعیت آمریکا نیست که تا این حد به پیامک علاقه پیدا کرده است. بر اساس همین تحقیق، در فرانسه نیز 60% از مشتریان ترجیح می‌دهند که پیشنهادهای تجاری را از طریق پیامک دریافت کنند. بنابراین می‌توان نتیجه‌گیری کرد که تلفن همراه و البته بازاریابی پیامکی محبوبیت بسیاری در دنیا پیدا کرده است.

بسیاری از باورهای غلط در مورد بازاریابی پیامکی بر اساس عملکرد بازاریابی ایمیلی در طول دو دهۀ قبل به وجود آمده است که موجب شد افراد ایمیل‌های ناخواسته و اسپم‌های بسیاری را از طرف شرکت‌های مختلف دریافت کنند. حال بعضی از مدیران به غلط باور دارند که مشتریان از دریافت پیشنهادات و تبلیغات از طرف شرکت‌ها خسته شده‌اند و اینکار تنها باعث می‌شود نام تجاری آنها لکه‌دار شود.

اما باید بدانید که بازاریابی پیامکی عملکرد کاملا متفاوتی دارد. زیرا شما می‌توانید به مشتریان خود امکان اشتراک برای دریافت پیامک‌هایتان را بدهید. به این ترتیب تنها کسانی که به لیست مشترکان شما می‌پیوندند پیامک‌های تبلیغاتی و پیشنهادات شما را دریافت می‌کنند و می‌توانید مطمئن باشید که آنها به آنچه ارائه می‌دهید علاقه‌مند هستند. (برای اطلاعات این پست وبلاگ کلمات کلیدی را مطالعه فرمائید.)

علاوه بر این، نگرانی برای اینکه مشتریان شما برای دریافت پیامک‌ ثبت‌نام نکنند نیز بی‌دلیل است. زیرا طبق نتایج این تحقیق، بیش از نصف مشتریان شما به دریافت کوپن‌های تخفیف و دیگر اطلاعات از طریق پیامک علاقه خواهند داشت. کدام مشتری است که علاقه نداشته باشد محصولات شما را با تخفیفات ویژه دریافت کند؟ کدام مشتری است که نخواهد از آخرین اخبار و پیشنهادات شما مطلع شود؟ علاوه بر این، بازاریابی پیامکی هزینۀ بسیار پائینی دارد و حتی برای شروع آن می‌توانید محدود فعالیت کرده و تنها پایتان را در آب بزنید. پس از این، اگر از نتایج حاصل شده راضی بودید، با یک بودجۀ بیشتر و به صورت وسیع‌تر بازاریابی پیامکی خود را ادامه دهید.

همانطور که گفتیم، رویکرد مشتریان نسبت به پیامک‌های تبلیغاتی در حال تغییر است. در حالی که تعداد گوشی‌های هوشمند افزایش می‌یابد، افراد بیشتری نیز تمام فعالیت‌های آنلاین خود را از طریق آنها به انجام می‌رسانند. با این وجود، بازاریابی پیامکی دیگر تنها در خدمت شرکت‌های مرتبط با فناوری نیست، بلکه یک نیاز واقعی برای تمام شرکت‌ها در تمام زمینه‌ها است. البته اگر بخواهند در دنیای مدرن تجارت جائی داشته باشند.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید