30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
جیبی پر از تبلیغات : 6 راهکار برای ایجاد کمپین تبلیغات پیامکی موفق

جیبی پر از تبلیغات : 6 راهکار برای ایجاد کمپین تبلیغات پیامکی موفق

9

روزانه به‌طور میانگین ۶٫۸ تریلیون پیامک در جهان فرستاده می‌شود. این‌ آمار، محاسبه‌شده است و در حالی رخ می‌دهد که در آمریکا روزانه شش میلیارد پیامک بین مردم ردوبدل می‌شود. تقریباً بیست برابرِ توئیت های روزانه و دوازده برابرِ پست‌های روزانه‌ی فیسبوک! با این حجم پیامک‌های در حال ردوبدل شدن، تعجبی ندارد تیم‌های تبلیغاتی، بازاریابی پیامکی را به‌شدت موفق می‌دانند. در بسیاری صنعت‌ها مثل آژانس های هواپیمایی تبادلات پیامکی تلفن‌های همراه ، تأثیرگذارترین شیوه‌ی تبلیغات و ارائه خدمات به مشتری محسوب می‌شود.

در ایران هم پیامک همین وضعیت را دارد. متاسفانه در چند سال اخیر، سوءاستفاده‌های بسیاری از پیامک شده است که این موضوع موجب نارضایتی مردم شده است. با این حال هنوز هم بسیاری از کسب و کارها جهت تبلیغات و ارائه خدمات به مشتری از پنل اس ام اس استفاده می‌کنند. شاید تعجب کنید اما همچنان از این روش جواب می‌گیرند. برای مثال همین آزانس‌های هواپیمایی اگر برای لحظه‌ای سامانه پیامکی‌شان لغو شود، با مشکلات بسیاری روبرو می‌شوند.

اگر شما هم قصد دارید یک کمپین پیامکی راه‌اندازی کنید یا در فکر شروع این کار هستید، نکاتی هستند به شما کمک کنیم راحت‌تر یک کمپین پیامکی راه بیندازید و بهترین نتیجه را از آن دریافت کنید.

راهکار اول: مخاطبان خود را شناسایی کنید!

اکثر مردم از کمپین‌های پیامکی یا ایمیلی شاکی هستند. شاید برای خودتان هم پیش آمده باشد که با دیدن پیامک‌های تبلیغاتی برای چندمین بار کلافه و عصبانی شده باشید. شکایت اکثر مردم این است که: "تقریباً تمام پیامک‌های تبلیغاتی که دریافت می‌کنیم بی مصرف هستند." اما هنگامی‌که دقیق‌تر به این مسئله نگاه می‌کنیم، می‌فهمیم اگر با اصول درست به مشتری پیامک ارسال کنید آن‌ها می‌گویند: "من این پیامک را دوست دارم. درست است که پیامک تبلیغاتی است اما برای من ارزشمند است!" برای مثال آیا شما بدتان می‌آید که از برند مورد علاقه‌تان پیامکی حاوی کد 50% تخفیف دریافت کنید؟ مطمئناً نه!

بخش‌بندی و متمرکز کردنِ مخاطب به این معنی است که پیامک شما تنها به‌دست کسانی برسد که بیشترین ارتباط را با محصول شما دارند. رعایت همین نکته است که تفاوت میان "پیامک کاربردی" و "پیامک اسپم"را مشخص می‌کند. بهترین راهکار این است که مشتریان مربوط به خود را پیدا کنید. ممکن است حرف ساده‌ ای به نظر برسد، اما رعایت همین نکته ی ساده تاثیر فوق العاده‌ای در پیشرفت کسب و کار و افزایش مخاطبانتان دارد. غفلت از آن ممکن است زحماتتان را به باد بدهد.

کافی است مطمئن شوید اطلاعات خرید قبلی، آمار قبلی و هر اطلاعاتی که برای شناسایی مخاطبانتان لازم است را به دست آورده‌اید . همانند تلفن‌های هوشمند ، شما می‌توانید بفهمید چه کسانی پیامک‌هایتان را‌ می خوانند، کلیک می‌کنند و درنهایت از شما خرید می‌کنند. این کار به‌مرور زمان تاثیر فوق العاده‌ای بر کسب و کارتان دارد.

پیشنهاد می‌کنیم یک مدت مشخص برای خودتان تعریف کنید، مثلاً یک بازه‌ی زمانی یک ماه یا یکساله و به مشتریان خود پیامک ارسال کنید. مطمئناً زمانی که نتایج را ببینید، شگفت‌زده خواهید شد.

راهکار دوم: زمان‌بندی کلید کار شماست

همیشه گفته‌اند همه چیز در زمانبندی است. اگر می‌خواهید کمپین پیامکی شما موفق باشد، دو نکته مهم درباره زمان‌بندی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید: اول این که پیامک‌های عادی موفقیت کمتری نسبت به پیامک‌های زماندار دارند. متون پیامکی خود را به نحوی تنظیم کنید که مخاطب فرصت مشخصی برای تصمیم گیری داشته باشد و پیامک شما را به بعد موکول نکند. در حقیقت، شما یک انتخاب را به مخاطبان‌تان پیشنهاد می کنید، نه اینکه صرفاً او را از چیزی آگاه کنید (مثلا" فقط تا فردا فرصت دارید که ...).

دومین نکته این است که باید مطمئن باشید پیامک شما در زمان درستی به مخاطب خواهد رسید. برای مثال وقتی فردی محصولی را خریداری می‌کند، یک پیامک درباره محصولی مرتبط، شاید مخاطب رابه خرید آن محصول نیز ترغیب کند. در روزهای تعطیل کمپین‌های ایمیلی، معمولاً درست دیده نمی‌شود، اما کمپین‌های پیامکی بهتر و بیشتر جواب می‌گیرند. پیشنهاد می‌کنیم با آزمون و خطا زمانبندی مختص به خود را پیدا کنید.

راهکار سوم: قدرتمندترین ‌پیام‌ها،‌ وسوسه برانگیزترین آنهاست

میانگین باز کردن ایمیل‌ها بعد از فرستاده شدن تا بیست و چهار ساعت است، اما بر اساس آمار به‌صورت میانگین 70% پیامک‌ها در شصت دقیقه‌ی اول خوانده می‌شوند. این سرعت در دیده شدن، باعث می‌شود بتوانید برای مثال یکی از مشتری‌هایتان را که به‌طور مداوم از شما خریداری می‌کرده است و در حال حاضر دیگر به شما سر نمی‌زند، وادار کنید تا به مغازه‌ی شما بازگردد. کمپین‌های پیامکی می‌توانند توسط هر عملی مشتری را اغوا کنند. می توانید از این شروع کنید که چرا دیگر از شما خرید نمی کند و در نهایت او را به خرید یک محصول خاص ترغیب کنید. پیامکهای ترغیب‌کننده، بیشترین بازخورد را درِ میان مشتریان دارند. برای مثال، اگر این پنجمین باری است که در این ماه به شما سر میزنند، می‌توانید از طریق ارائه‌ی یک فرم نظرسنجی آن‌ها را از محصولات ویژه‌ی خودآگاه سازید.

راهکار چهارم: کوتاه، موجز و ساده باشید

این راهکار به احتمال زیاد مهم‌ترین نکته‌ای است که به شما کمک می‌کند تا کمپین پیامکی موفقی داشته باشید. یک نکته را به خاطر داشته باشید که گنجایش پیامک فارسی،  70 کاراکتر است. علاوه بر این، هرچقدر سریع‌تر منظور خود را برسانید بهتر است.

۵۰ درصد تخفیف برای خرید بعدی شما. اینجا کلیک کنید. فقط تا شنبه فرصت دارید!

این یک پیامک فوق‌العاده است، زیرا درست سر اصل مطلب می‌رود، دستورالعملی ساده از اینکه چه‌کاری باید انجام دهید به شما می‌دهد و نشان می‌دهد این تخفیف به‌زودی منقضی خواهد شد. همچنین، شما باید از این نکته اطمینان حاصل کنید که چیزهای بی‌اهمیت برای مخاطبین خود نفرستید. چیزهایی بفرستید که می دانید در آینده به شما کمک خواهند کرد.

پیامک‌های بیهوده و بی‌معنی مشتریان شما را آزار می‌دهند و این درست همان چیزی است که باید از آن دوری کنید.

راهکار پنجم: لینک‌های خود را آراسته کنید

بیایید روراست باشیم. لینک‌های شما وقتی عادی دیده می‌شوند، غیرقابل مشاهده هستند. بهترین راه حل این مشکل، استفاده از کوتاه‌کننده‌های لینک مثل Goo.gl یا bit.ly است. این کار می‌تواند لینک‌های دیده نشده‌ی شما را به لینک‌های کوتاهی تبدیل کند تا زیباتر به نظر برسند.

یکی دیگر از فواید کوتاه‌کننده‌‌های لینک این است که در فضای شما صرفه‌جویی می‌کند. قبلاً هم راجع به کوتاهی و سادگی پیامک صحبت کردیم.

ارسال پیامک تبلیغاتی به بانوان، قابلیت متفاوت بازاریابی پیامکیحتما بخوانید: ارسال پیامک تبلیغاتی به بانوان، قابلیت متفاوت بازاریابی پیامکی

راهکار ششم: اسپمر نباشید!

درنهایت به خاطر داشته باشید که توانایی فرستادن پیامک به یک شخص، امتیاز است و نه حق شخصی شما! اگر بیش‌ازحد برای مخاطبین خود مزاحمت ایجاد کنید یا بی‌هدف پیامک بفرستید، این امتیاز را از دست می‌دهید. هیچ‌کس از اسپم خوشش نمی‌آید، پس نفرستید!
پیامک‌های خوب باید انتظار مخاطب را برآورده کنند و شخصی باشند تا مرتبط به نظر برسد. تبلیغ خوب، تبلیغی است که اگر برای مشتری فرستاده نشود، مشتری دلتنگش شود. این همان چیزی است که باید در نظر بگیرید!

***

اگر علاقه دارید یک کمپین پیامک تبلیغاتی راه اندازی نمایید، با ما تماس بگیرید. کارشناسان فنی ملی پیامک می توانند بر اساس نوع فعالیت و تجارت شما برای شما، روش و شیوه های تبلیغاتی تعیین نمایند و برای کسب درآمد بیشتر شما را یاری کنند.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است، با بخش پشتیبانی ملی‌پیامک به شماره تلفن ۰۲۱۸۸۰۰۳۳۷۳ تماس بگیرید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
2دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • علی اصغر بخشی

    16 دی 1400، 21:00

    باسلام،بسیار خوب و آموزنده بود.

    • زهره تاجیک

      18 بهمن 1402، 12:20

      درود بر شما،
      خوشحالم که براتون مفید بوده

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید