30% تخفیف بهاره خرید پنل پیامکی، فقط تا 31 فروردین
مشاهده تخفیف‌ها
ویژگی های یک سامانه ارسال SMS مناسب

ویژگی های یک سامانه ارسال SMS مناسب

4

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، یعنی می‌خواهید با ویژگی های یک سامانه ارسال SMS مناسب آشنا شوید تا رونقی به تبلیغات کسب‌وکارتان بدهید. به همین بهانه ما در ادامه به مهم‌ترین سوالات کاربران پاسخ می‌دهیم، البته اگر سوالتان را هم در ادامه پیدا نکردید برایمان در قسمت کامنت‌ها بنویسید تا خیلی سریع پاسخش را برایتان بگذاریم.

سوالات مهم دربارۀ پنل پیامکی

پیش از آشنایی با ویژگی های یک سامانه ارسال SMS مناسب بد نیست که با پنل ارسال پیامک آشنا شوید. پنل پیامکی نرم افزار آنلاینیست که برای ارسال و دریافت پیامک‌های تبلیغاتی و خدماتی انبوه استفاده می‌شود.

برای انتخاب یک شرکت ارائه‌دهندۀ سامانه اس ام اس باید به موارد بسیاری از جمله هزینه، پشتیبانی، کیفیت و … توجه کنید. البته دیگر موارد کلیدی هم در ادامه توضیح داده شده است.

هزینه ارسال SMS چقدر است؟

ارائۀ خدمات پیام کوتاه از نظر سیستم محاسبه هزینه هر پیامک به دو دسته تقسیم می‌شود:

بر اساس اعتبار

کاربر مبلغی را به عنوان شارژ پرداخت می‌کند و با ارسال هر پیام کوتاه مبلغی از حسابش کسر می‌شود. مثلاً کاربری ۱۲ هزار تومان شارژ پرداخت می‌کند و به ازای ارسال اس ام اس ۱۲ تومان از شارژش کسر می‌شود.

بر اساس تعداد پیام کوتاه

ویژگی های یک سامانه ارسال SMS مناسبکاربر تعدادی پیام کوتاه خریداری می‌کند و با ارسال هر SMS یک واحد از اعتبارش کم می‌شود. فرضاً کاربری ۱۰۰۰ پیام کوتاه خریداری می‌کند که با ارسال هر پیام ۱ واحد از تعداد SMS خریداری شده کسر می‌شود.

به طور کلی هزینه‌های بلند مدت در سیستم اعتباری ارزان‌تر از زمانیست که هزینه‌ها بر اساس تعداد پیام کوتاه محاسبه می‌شود. برخی ارائه‌دهندگان سامانه اس ام اس ممکن است بخشی از هزینه‌های مربوط به خدمات‌شان را پنهان کنند تا سرویس سامانه آن‌ها ارزان‌تر به نظر برسد.

این موارد شامل هزینه‌های تنظیمات، پشتیبانی، دسترسی به ابزار ویژه و .... می‌شود، در نتیجه قبل از خرید مطمئن شوید که پنل هزینه‌های جانبی دیگری ندارد.

 آیا برای خرید پیامک حداقلی وجود دارد؟

بیشتر ارائه دهندگان خدمات SMS چیزی به نام حداقل خرید دارند و از مشتریان‌شان می‌خواهند مثلاً هر بار حداقل ۵۰۰۰ اعتبار یا بیشتر خرید کند. در نتیجه، بهتر است شرکتی را انتخاب کنید که دارای حداقل خرید کم یا بدون پیش شرط باشد.

آیا پیام کوتاه خریداری شده، تاریخ انقضا دارد؟

برای برخی ارائه‌دهندگان خدمات اس ام اس تبلیعاتی، چنانچه اعتبارخریداری شده در یک دورۀ زمانی مشخص (مثلا ۳ ماه) مورد استفاده قرار نگیرد، باطل می‌شود. پس بهتر است پنلی را انتخاب کنید که چنین محدودیتی نداشته باشد.

گستردگی پوشش شبکۀ ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه چقدر است؟

پوشش شبکه یک عامل مهم برای کاربران است، چون این امکان وجود دارد که ارائه دهندۀ خدمات پیام کوتاه نتواند پیام‌ها را به موبایل مقصد یا اپراتورهای تلفن همراه تحویل دهد. حتماً بررسی کنید که ارائه‌دهندۀ خدمات قادر به ارسال پیامک انبوه به کلیه اپراتورهای مورد نیاز شما باشد.

کیفیت شبکۀ ارائه‌دهندۀ خدمات پیام کوتاه چگونه است؟

برخی ارائه‌دهندگان خدمات برای هر پیام کوتاه مبلغ بسیار پائینی می‌گیرند، اما کیفیت کارشان ضعیف است و SMSها ممکن است اصلاً به موبایل مقصد نرسد یا پس از یک تاخیر طولانی برسد. کاربران قبل از خرید باید حتماً کیفیت شبکۀ ارائه‌دهندۀ خدماتشان را به دقت بررسی کرده و برای امتحان تعدادی پیامک آزمایشی ارسال کنند.

 از چه روش‌هائی می‌توان SMS ارسال کرد؟

اول باید بررسی کنید آیا ارائه‌دهندۀ  خدمات سامانه اس ام اس برای ارسال و دریافت SMS، از متداول‌ترین پروتکل ها مانند HTTP (رایج ترین و ساده ترین روش برای استفاده)، XML روی HTTP (وب سرویس) و DLL پشتیبانی می کند یا خیر؟!

 آیا برای برنامه‌نویسان راهنمای کاملی جهت ارسال و دریافت SMS وجود دارد؟

راهنما و نمونه کد به زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف از نظر برنامه‌نویسان فوق‌العاده گرانبها هستند، چون می‌توانند در وقت و هزینۀ‌شان صرفه‌جوئی کنند. برخی ارائه‌دهندگان خدمات کاربران را وادار می‌کنند تا پیش از دریافت راهنمای ویژه برنامه‌نویسان یا کدهای نمونه از وب‌سایت در جایی ثبت‌نام کرده یا خریدی انجام دهند که لزومی ندارد.

 آیا قابلیت مدیریت و گزارش‌گیری وجود دارد؟

بیشتر ارائه‌کنندگان خدمات پیام کوتاه، سیستم مدیریت اشتراک مبتنی بر اینترنت (تحت وب) فراهم می‌کنند که عملکردهای عمدۀ آن‌ها، مانند بررسی تعداد پیام کوتاه یا اعتبار باقیمانده و قابلیت خرید آنلاین اعتبار و … کمابیش مشابه هستند. شرکت‌های ارائه‌دهندۀ پنل سیستم گزارشگیری را ارائه می‌دهند که یادگیری و استفاده از آن ساده است و کاربران را از طریق یک فرایند نظاممند به طرف ارسال پیام راهنمائی می‌کند. این خصوصیات به کاربران کمک می کند تا در روند تبلیغات پیامکی اشتباهات کمتری داشته باشند.

 آیا شرکت ارائه کنندۀ خدمات قابلیت دریافت پیامک دارد؟

همۀ شرکت‌ها، خدمات پیام‌رسانی یکطرفه، یعنی توانائی ارسال پیامک را دارند، اما همگی خدمات دوطرفه که به کاربران اجازۀ دریافت SMS را بدهد، ارائه نمی‌کنند. اگر شما نیاز به سیستم پیام‌رسانی دوطرفه (ارسال و دریافت پیام کوتاه) دارید، باید درخواست خط اخحتصاصی بدهید. پس مطمئن شوید که شرکت مورد نظر شما این قابلیت را دارد.

نکاتی برای استفادۀ مؤسسات خیریه از پیامکحتما بخوانید: نکاتی برای استفادۀ مؤسسات خیریه از پیامک

 خدمات پشتیبانی چقدر معتبر است؟

یک ارائه کنندۀ خوب خدمات پیام کوتاه باید یک گروه پشتیبانی داشته باشد که درک کاملی از سیستم خود داشته باشند. اعضای گروه باید قادر باشند انواع سئوالات و اشکالات را پاسخ داده و حل کنند. کیفیت خدمات پشتیبانی، انعکاس‌دهندۀ کیفیت سایر خدمات شرکت است و خریداران می‌بایست قبل از خرید هم پشتیبانی تلفنی و هم ایمیل را کنترل کنند.

انتخاب سامانه ملی پیامک

 تا اینجا با مهم‌ترین ویژگی های یک سامانه ارسال SMS مناسب آشنا شدید و حالا می‌توانید با اطمینان بیشتر پنل پیامکی مناسبی را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید. سامانه ملی پیامک علاوه‌بر تمام موارد بالا، بهترین تعرفه در ارسال پیامک را بین شرکت‌های ارائه‌دهندۀ پنل‌های اس ام اسی دارد. همچنین تیم پشتیبانی ملی پیامک آموزش‌های لازم را به صورت ویدئویی در آپارات ملی پیامک و اینستاگرام برای کاربران آماده کرده تا بهترین نتیچه را از بازاریابی پیامکی داشته باشند.

در صورت تمایل برای مشاوره بیشتر هم می‌توانید در تمام روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 9 شب با 02163404 تماس بگیرید و دربارۀ بازاریابی پیامکی و ارسال اس ام اس تبلیغاتی راهنمایی بگیرید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها فعالسازی در کمتر از 1 دقیقه

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید